پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امسال مجموع مطالبات چایکاران ۲۰۳ میلیارد تومان است گفت: ۸۰ درصد مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است.

شعارسال: رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امسال مجموع مطالبات چایکاران ۲۰۳ میلیارد تومان است گفت: ۸۰ درصد مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است.

محمد‌ولی روزبهان با اشاره به اینکه امسال مجموع مطالبات چایکاران 203 میلیارد تومان است اظهار داشت: تاکنون 162 میلیارد و 200 میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور میانگین 80 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است خاطرنشان کرد: میزان مذکور مربوط به کارخانه‌داران و چایکاران استان‌های گیلان و مازندران بوده است.

وی از تشکیل صندوق توسعه چای از اواخر سال 93 به منظور توسعه صنعت چای با حمایت دولت در کشور خبر داد و افزود: این صندوق در آغاز تشکیل با تامین نقدینگی 8 میلیارد و 600 میلیون تومان و عضویت 25 هزار خانوار چایکار و 13 کارخانه‌دار چای آغاز به فعالیت کرد.

روزبهان با اشاره به اینکه 51 درصد سهام صندوق توسعه چای مربوط به بخش خصوصی، چایکاران و مدیران کارخانجات چای است تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از 70 کارخانه‌دار چای و 45 هزار خانوار چایکار عضو صندوق توسعه چای هستند.

رئیس سازمان چای کشور سرمایه کنونی صندوق توسعه چای را بیش از 60 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با افرایش سرمایه و حمایت مالی دولت از صندوق توسعه چای از آغاز امسال پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد به چایکاران و کارخانه‌داران آغاز شده است.

روز‌بهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 30 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به چایکاران و کارخانه‌داران پرداخت می‌شود افزود: بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده سال آینده از قدرسهم برگ سبز چایکاران دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 8 میلیارد تومان از تسهیلات مذکور به چایکاران و کارخانه‌داران چای پرداخت شده است خاطرنشان کرد: چایکاران می‌توانند به‌منظور رسیدگی به امور جاری و به‌زراعی باغات چای از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه به ازای هر هکتار 2 میلیون تومان به چایکاران پرداخت می‌شود تاکید کرد: چایکاران و کارخانه‌داران چای می‌توانند به‌منظور اقدامات زیربنایی به تناسب اراضی خود از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

روزبهان با اشاره اینکه امسال چایکاران از بیمه فراگیر باغات چای و با همکاری اتحادیه چایکاران بهره‌مند می‌شوند خاطرنشان کرد: به‌دلیل استقرار باغات‌چای در مناطق کوهستانی و کم‌آب بودن این‌ مناطق بیمه‌فراگیر باغات چای اقدامی حمایتی از چایکاران است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت چای، سیر نزولی این صنعت در کشور متوقف و به سوی پیشرفت حرکت کرده است افزود: تولید چای خشک از 14 هزار و 600 تن سال‌های اخیر، امسال به 24 هزارتن افزایش یافته است.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر اینکه ایران در تولید چای از هیچ‌گونه سمی استفاده نمی‌کند و این ویژگی در دنیا تنها مختص این کشور است اظهار داشت: شرایط اقلیمی استان‌های گیلان و مازندران در تولید چای به‌گونه‌ای است که نیازمند استفاده از سموم نیست.

وی با تاکید بر اینکه سال‌های اخیر بیش از 4 هزارهکتار از باغات چای‌ کشور به چرخه تولید بازگشته و در این حوزه بیش از 4 هزار شغل ایجاد شده گفت: سال‌های اخیر بیش از 50 میلیارد دلار به‌طور سالیانه از واردات چای کشور جلوگیری شده و تولید چای افزایش 35 درصدی داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرفوری، تاریخ انتشار: 9 دی 1396، کدخبر: 245030، www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین