پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶
عدم وجود یک برنامه جامع برای حل معضلات صنعت چای داخلی منجر به لاینحل شدن مشکلات چایکاران شده است.

شعارسال: مشکلات بی‌شمار چایکاران و عدم وجود یک برنامه جامع برای حل این معضلات منجر به تغییر کاربری بخش عظیمی از اراضی زیرکشت چای شده است.

اما مشکلاتی که چایکاران گیلانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند آینده صنعت تولید چای داخلی را با خطر جدی مواجه کرده است؛ خطری که می‌تواند دیر یا زود، انحطاط این صنعت مهم را در پی داشته باشد.

یکی از چایکاران گیلانی  در این زمینه اظهار داشت: بزرگترین مشکل یک کشاورزی که باغ چای دارد هزینه بالای تولید و در هنگام فروش قیمت پایین آن است.

وی گفت: بهار که می‌شود، کشاورزان چایکار فصل برداشت چای را با امید بسیاری آغاز می‌کنند و حتی برای خرج کرد درآمدهای حاصله از فروش چای برنامه‌ریزی‌های زیادی تدارک می‌بینند اما برف بهاری امسال موجب سرمازدگی باغات چای شد و هر آنچه کشاورزان چایکار برای یک سال خود رشته بودند پنبه شد.

این چایکار گیلانی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بالای تولید و قیمت پایین فروش چای یکی از مشکلاتی است که هر ساله موجب نگرانی کشاورزان شمالی است.

وی اعلام کرد: بهترین محصول تولیدی‌ چای مربوط به چین اول می‌شود و در چین دوم و سوم علاوه بر کاهش کیفیت، هزینه بالایی برای تولید بر دست کشاورزان باقی می‌ماند.

این چایکار گیلانی اظهار داشت: این اتفاقات در 12 سال اخیر موجب شده تعداد کشاورزان چایکار در یک روستای 50 خانواری از 30 نفر به 3 نفر کاهش یابد.

وی ابراز داشت: شاید اگر یک برنامه‌ای مدون و جامع وجود داشت امروز شاهد افزایش نرخ بیکاری در صنعت چای و تغییر کاربری بخش عظیمی از اراضی زیر کشت چای نبودیم.

این چایکار گیلانی تصریح کرد: نبود چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی بر کشاورزان چایکار از دیگر موضوعاتی است در کاهش تعداد چایکاران نقش دارد.

یک بانوی چایکار در این زمینه  گفت: یکبار هم نشده که سازمان چای پای درد ‌دل چایکاران بنشیند؛ زندگی چایکاران واقعاً مشکل شده و به‌سختی می‌گذرد.

وی اظهار داشت: خود من به خاطر اینکه بتوانم فرزندم را در دانشگاه ثبت نام کنم و شهریه‌اش را بپردازم از بانک وام گرفته‌ام و اگر وام نمی‌گرفتم فرزندم نمی‌توانست به دانشگاه برود.

یکی دیگر از چایکاران با توجه به شعار سال که رهبر معظم انقلاب آن را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند از مسئولان استان خواست تا از چای ایرانی حمایت کنند.

یکی از کارخانه‌داران چای در زمینه مشکلات این صنعت گفت: کمکی که دولت می‌تواند برای ما انجام دهد نرخ بهره بانکی کاهش دهد، نرخ تامین اجتماعی را به‌صورت دولتی محاسبه کرده و مالیات را از تولید کم کند.

وی افزود: به‌دلیل قدیمی بودن دستگاه‌های کارخانجات چای‌سازی و تولید نامناسب چای، شرایط رقابت در بازار با مشکل مواجه است و از طرفی طولانی بودن عمر بوته‌ها برای بعضی از کارخانجات به روز شده هم مشکل ایجاد می‌کند.

خبرنگار ما در خصوص تغییر کاربری باغات چای در تماسی با رئیس اداره چای رودسر با این پاسخ مواجه شد که ما فقط آمار و ارقام را رسانه‌ای می‌کنیم و مشکلاتی از این دست را در رسانه‌ها مطرح نمی‌کنیم.

فرسودگی کارخانجات چایسازی علاوه بر مواردی که بدان اشاره شد نقش بزرگی در کیفیت چای ایفا می‌کند و به دلیل فرسوده و قدیمی بودن دستگاه‌های کارخانه‌ها چای‌سازی و تولید نامناسب چای شرایط رقابت در بازار با مشکل مواجه است.

مشکلات بی‌شمار چایکاران و عدم وجود یک برنامه جامع برای حل این معضلات منجر به تغییر کاربری بخش عظیمی از اراضی زیر کشت چای شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:11خرداد1397 ، کدخبر: 1738802 : www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
اخه برادر بگو زندگی کیا با سختی نمیگذره؟ البته منظورم مردمنا! مردم...وگرنه باقی که خیلی هم خوشحالن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین