پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
قائم‌مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه برای حفظ اراضی استان، تغییر کاربری ممنوع است گفت: ازنظر اجتماعی عدم وجود کار و عدم‌حمایت از کشاورزان، مبنای دور زدن قانون نیست.

شعار سال: مجید الهیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احقاق حق، انتظار مردم از دستگاه قضایی است اظهار کرد: ایجاد امنیت و آسایش نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری شهروندان با مسئولان است.

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی افزود: در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط‌زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‌‏شود، ازاین‌رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‌که‏ با آلودگی‏ محیط‌زیست‏ یا تخریب‏ غیرقابل‌جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان با بیان اینکه برای حفظ اراضی استان، تغییر کاربری غیرمجاز ممنوع است گفت: ازنظر اجتماعی عدم وجود کار و عدم‌حمایت از کشاورزان، مبنای دور زدن قانون نیست.

الهیان با اشاره به اینکه دغدغه چندساله دادگستری حفظ بیت‌المال و رسیدگی سریع به تخلفات تغییر اراضی است بیان کرد: دادستان‌های ما به‌طورجدی پیگیر موضوع تخلفات تغییر اراضی هستند.

وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به شکایات طولانی نیست تصریح کرد: در استان ما از زمان تشکیل پرونده تا نتیجه رسیدن خیلی طولانی نیست و بررسی گزارش‌ها و تشکیل پرونده‌ها در زمان خیلی کوتاه انجام و غیرقابل گریز است.

قائم‌مقام دادگستری استان گیلان گفت: تغییر کاربری برای بار اول جریمه دارد و جریمه آن پرداخت یک یا سه برابر بهای کاربری جدید است و علاوه بر تخریب بنا، شش ماه تا یک سال نیز حبس دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 10 آذر 97، کد مطلب: 21487: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین