پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
فرماندار رودسر گفت:تحقق پرداخت بیمه چایکاران در اولویت پیگیری هایم قرار دارد.

شعارسال: علی وارسته بهدانی با اشاره به اینکه در بازدیدها متاسفانه میزان خسارت به باغات چای ۳۰ درصد بررسی شده است، گفت: ۱۴۰۰ هکتار از باغات چای شهرستان دچار آسیب و سوختگی ناشی از سرمازدگی شده اند.

فرماندار رودسر افزود: بعنوان نماینده دولت در شهرستان پیگیر تعیین میزان خسارات باغات چای کشاورزان هستم و در تحقق پرداخت بیمه چای از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

وی افزود: ارتقا حوزه کشاورزی یکی از اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید در سال جدید در شهرستان رودسر است و با توجه به وضعیت موجود و نیازسنجی، نشست با اعضای اتحادیه ها، باغداران را به جهت همراهی و شنیدن موارد مورد نیاز برای بهبود گونه های مختلف بوته های چای و همچنین نمونه برداری ها از خاک باغات چای برای تعیین شرایط و کیفیت آن و موارد تحقیقاتی پیرامون چای در برنامه ریزی کاریم قرار داده ام.

وارسته در ادامه گفت: بازدید ‌از روستای کشایه بخش رحیم آباد به جهت خسارت ۱۰۰ درصدی به باغات فندق به آن منطقه نیز با حضور استاندار صورت گرفت که با بررسی های صورت گرفته هر چقدر به بالادست اشکور نزدیک می شویم میزان خسارت بیشتر است و طبق اعلام رسمی جهاد کشاورزی میزان خسارت از حداقل ۶۰ درصد در فندق آغاز و به ۱۰۰ درصد نیز می رسد .

فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه در آغازین لحظات بارش برف و ایجاد خسارت با بازدید از باغات و تشکیل جلسات از تشکیل کارگروه تعیین خسارات به طور منطقه ای تاکید کردم، افزود : به جهت جلوگیری از تضییع حقوق باغداران کمیته تعیین خسارت تشکیل شده و کشاورزان می‌توانند بررسی خسارات باغات خود را به فرمانداری اعلام نمایند تا نسبت به آن عده از کشاورزان که بیمه هستند در درجه اول اقدامات اولیه صورت گیرد و در رابطه با کشاورزانی که بیمه ندارند نیز از سوی سازمان مدیریت بحران پیگیری کنیم.

وی همچنین به حضور پررنگ مرکز تحقیقات فندق در محل تولیدات فندق و ارتباط مستقیم محققان با مسایل و مشکلات باغداران تاکید کرد و افزود : کارشناسان مرکز تحقیقات بخوبی و بهتر می توانند به خسارت دیدگان کمک کنند چرا که با رسیدگی بیشتر و بهتر به درختان فندق می توانیم شاهد پرورش مجدد فندق و شکوفه دهی درختان برای مرحله دوم و در ماههای آتی باشیم .

وی ادامه داد : استقرار مرکز تحقیقات فندق در اشکورات رحیم آباد از دغدغه ها و برنامه هایم بوده است که با همکاری منابع طبیعی نسبت به تعیین زمین و با هماهنگی های دیگر دستگاهها ازجمله جهاد کشاورزی ودستور و مساعدت جناب استاندار در خصوص تخصیص مبلغی برای تامین تجهیزات مورد نیاز مرکز تحقیقات فندق در اشکورات رحیم آباد پیگیری خواهم کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1397 ، کدخبر: 616505: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین