پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
در مجلس نیز چنین معضلی وجود دارد، در جلسات مجلس مشاهده می‌شود که برخی از اشخاص که سن و سال بالایی دارند در حین جلسات کمیسیون دائما در حال چرت زدن هستند.

شعارسال:محمود صادقی از نمایندگان فراکسیون امید طی یادداشتی به نقد دولت روحانی که آن را دولت سالخورده و پیرسالار معرفی می کند، پرداخته است. وی همچنین گفته است که در مجلس نیز چنین معضلی وجود دارد، در جلسات مجلس مشاهده می‌شود که برخی از اشخاص که سن و سال بالایی دارند در حین جلسات کمیسیون دائما در حال چرت زدن هستند!

در یادداشت صادقی آمده است: "انتقاداتی نسبت به برخی عملکردهای دولت وارد است، نقد کلی این است که بسیاری از شعار‌ها، ایده‌ها و وعده‌های مطرح شده توسط رئیس جمهور از جمله بحث جوانان ، حقوق زنان، حقوق شهروندی و تدبیر و ایجاد امید در عمل محقق شوند. گرچه نمی‌خواهیم با انتقاد از دولت نقش اپوزیسیون را بازی کنیم، اما این انتقاد‌ها به منظور توجه به اصلاح به امور است. از این رو به نظر می‌رسد که بحث تغییر نسلی و بازنشستگی امری عقلانی است و در همه قوانین نیز پیش بینی شده است. در این راستا فرد مدت معینی که خدمت می‌کند یا از سن و سالش می‌گذرد باز نشست می‌شود، اما مثل اینکه برخی از افراد اساسا برای خود بازنشستگی قائل نیستند. البته این مساله صرفا مرتبط به قوه مجریه نیست و در سایر قوا نیز این مساله مشاهده می‌شود. از این رو باید از اشخاص باتجربه در سطوح بالای مدیریتی استفاده شود چون برخی از سمت‌ها نیاز به تجارب بیشتری دارد و هر اندازه تجربه فرد بیشتر باشد می‌تواند تاثیر‌گذاری بیشتری در آن سمت داشته باشد. به‌ویژه از افراد با تجربه می‌توان در سمت‌های مشورتی استفاده کرد و در عین حال سمت‌های اجرایی را نیز به دست جوانان پر نشاط سپرد."

وی درباره معضل سالخوردگی در مجلس نیز نوشته است: " در مجلس نیز چنین معضلی وجود دارد، در جلسات مجلس مشاهده می‌شود که برخی از اشخاص که سن و سال بالایی دارند در حین جلسات کمیسیون دائما در حال چرت زدن هستند. این نشان می‌دهد که این افراد توان جسمانی لازم را برای این مقدار کار ندارند. البته این انتقاد نیز وجود دارد که تعداد جلسات زیاد است و شاید این جلسات مکرر جوانان را هم خسته کند، اما به هر حال کار اجرایی نیروی جسمی بالا و جوان می‌خواهد و همچنین پویایی، جرأت، جسارت، شجاعت و شهامت؛ لازمه انجام بسیاری از کارها و نترسیدن از برخی موانع است."

این نماینده اصلاح طلب در ادامه نیز تصریح می کند: " در این راستا در دولت کنونی با معضل سالخوردگی مواجهیم و به تعبیری در دولت پیرسالاری حکم فرما است. گرچه همان‌طور که گفته شد نباید شأن اشخاص سالخورده نادیده گرفته شود و در جایگاه‌هایی که نیاز به استفاده از تجارب است حتما باید از این افراد استفاده شود. مثلا در بحرانی مثل پرونده هسته‌ای به یک تیم‌مشورتی قوی، با تجربه و کار آزموده نیاز است، اما در کار اجرایی که نیاز‌مند حل معضلات هستیم که باید از نیروی جوان استفاده شود. برخی از مسئولان کماکان از دهه اول انقلاب مسئولیت داشتند و در دهه‌های دوم ، سوم و چهارم که اکنون هستیم همچنان روی کارند و از این جهت شاهد حلقه بسته مدیران در کشور هستیم . این در حالی است که دانش این افراد در طول زمان بعضا به روز نشده، اما جوانان با تکنولوژی‌های جدید، گفتمان و رویکردهای جدید آشنا هستند که این نشان می‌دهد باید تغییر نسلی صورت گیرد."

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت جهان، تاریخ انتشار9دی 96،کدخبر: 577380، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین