پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: این معاونت با توجه به شرح وظایف خود و آیین‌نامه داخلی هیات دولت، بطور مستمر پیگیر طرح‌ها و لوایح مرتبط با حقوق شهروندی است.
شعارسال: معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: این معاونت با توجه به شرح وظایف خود و آیین‌نامه داخلی هیات دولت، بطور مستمر پیگیر طرح‌ها و لوایح مرتبط با حقوق شهروندی است.

حسینعلی امیری با اشاره به این‌که «معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با عنایت به شرح وظایف خود عهده دار تعامل میان دولت و مجلس است» اظهار کرد: در اجرای ماده 22 آیین نامه داخلی هیات دولت مستمراً طرح‌های مرتبط با حقوق شهروندی را از زمان اعلام وصول در مجلس تا تصویب نهایی در صحن علنی و ابلاغ، پیگیری می‌کند.

وی افزود: در همین راستا معاونت امور مجلس ریاست جمهوری همه تلاش خود را جهت تصویب لوایح و طرح هایی که موضوع آنها حقوق شهروندی است، به کار می گیرد. از جمله می توان به اظهارنظر این معاونت و مشارکت در به تصویب رسیدن "طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران"، "طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی"، "طرح الحاق یک ماده به قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور" و "طرح اصلاح تبصره 26 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان" اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در خصوص لوایحِ در جریان مانند "لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی"، "لایحه حمایت از حقوق معلولان"، "لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلان‌شهرها"، الحاق به "موافقتنامه پاریس" و نیز موافقتنامه های متعدد بین المللی در خصوص معاضدت قضایی، انتقال محکومین به حبس و استرداد مجرمین که در دستور کار مجلس می باشند، تمامی مساعی و تلاش خود را جهت تصویب آنها به کار می بندد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین گفت: با مساعی این معاونت، لوایحی مانند قانون هوای پاک، قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از اهم مواردی است که با تلاش و هماهنگی صورت گرفته از سوی این معاونت به تصویب مجلس رسیده است.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های یک سال آینده معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در این حوزه، اعلام کرد: این معاونت در حال حاضر پس از بررسی و ارائه گزارش در خصوص پیش نویس لوایح "اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی"، "مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی"، "ارتقای حفاظت و تقویت ساختار و فرهنگ منابع طبیعی"، "لایحه حمایت از محیط بانان و میراث بانان" و نیز "لایحه الحاق فصل سی و یکم به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی" را در دست بررسی و اقدام دارد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی  تابناک، تاریخ انتشار:22 دی 1396 ، کدخبر: ۷۶۳۶۵۴،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین