پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
استاندار لرستان گفت: روستاها محل تولید هستند و در اختیار توسعه اقتصادی باشند.

شعار سال: سید موسی خادمی در جلسه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت خوبی در بحث روستاها نداریم و به رغم اینکه آبادانی و توسعه آنها از اهداف و باورهای ما بود نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم.

وی با اشاره اینکه همگی به این موضوع اذعان داریم و از وضع موجود ناراضی هستیم، افزود: شرایط روستاها از قبل بهتر شده اما به لحاظ جامعه روستایی وضعیت مناسبی ندارند.

خادمی با بیان اینکه در مسیر توسعه نظام‌های جدید را نتوانستیم متناسب با نیاز روستاها شکل دهیم، عنوان کرد: روستاها محل تولید هستند و باید در اختیار توسعه اقتصادی باشند که به این اصل توجهی نشده بنابراین جوان روستایی تمایلی برای ماندن در آنجا ندارد و کسی روستا را برای زندگی انتخاب نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرها نیز به روستا تبدیل شده‌اند و جنس مشکلات این دو مشابه شده است، افزود: باید بدنبال حل این معضل باشیم و زنجیره تولید و اشتغال در روستاها شکل بگیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه نظام دولتی نمی‌تواند این جریان را ایجاد کند، بیان داشت: از طرفی با ایجاد نظام‌های مشاوره‌ای به این نتیجه رسیدیم که نمی توانند فکری تولید کنند.

وی به اشاره به اینکه در تولید فکر و ایده با مشکل مواجه هستیم افزود: گرفتن ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات اشتغال کار ساده‌ای نیست اما بد پرداخت کردن خیلی بدتر از پرداخت نکردن است.

خادمی خاطر نشان کرد: نباید در طرح ایجاد اشتغال روستاییان تجربه وام‌های خوداشتغالی گذشته تکرار شود، باید با تولید ایده و فکر در راستای توسعه اقتصادی قدم برداشت.

وی به توزیع استانی ۲۵ درصد این تسهیلات اشاره کرد و افزود: اگر استانی در همین مقدار بماند و خوب جذب نکند نمی‌تواند مقدار بالاتری را از این تسهیلات به خود اختصاص دهد بنابراین در استان باید با تلاش مضاعف جهت جذب بیشتر تسهیلات اقدام شود.

استاندار لرستان به لزوم استفاده از ظرفیت بخشداران تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا نباید تنها بروکراسی اداری را توسعه داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری جماران ، تاریخ انتشار 22دی 96، کدمطلب:835649، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین