پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک چهارمحال و بختیاری با مشکلات فروش و بازاریابی دست و پنجه نرم می‌کند و حمایت مسئولان از این واحدها با شرایط خاص است.

شعارسال: واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک چهارمحال و بختیاری با مشکلات فروش و بازاریابی دست و پنجه نرم می‌کند و حمایت مسئولان از این واحدها با شرایط خاص است.

با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد مشوق‌ها و برطرف کردن مشکلات بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط، اما امروز این بخش از اقتصاد کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. مشکل تهیه مواد اولیه مناسب، محدود بودن بازارها، نداشتن اطلاع کافی از روش‌های بازاریابی مناسب، رقابت با صنایع بزرگ به جای مشارکت، فناوری ارتقاء نیافته، به کار بردن روش‌های قدیمی، عدم همکاری و مشارکت واحدهای صنعتی بزرگ و برخی قوانین دست و پاگیر داخلی از جمله این موانع است.

حرکت رو به جلوی واحدهای صنعتی خرد و متوسط نیازمند حمایت همه جانبه است تا علاوه بر آموزش‌های لازم برای حضور یافتن در عرصه یک رقابت مشارکتی، موانعی دیگر نیز به دست دولت از دست و پای این فعالان اقتصادی باز شود.

امروز در استان چهارمحال و بختیاری کارگاهی که دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب مورد نیاز استان را تهیه می‌کرد با مشکلاتی مواجه است، کارگاهی که روزگاری کوره‌هایش سالی 250 تن انواع درب‌های چدنی تولید می‌کرد امروز احوال خوبی ندارد. گویی این روزها بخت یار کارآفرین جونقانی نیست و همه تولیدات روی دستش مانده است.

سفارش کار که در این کارگاه کم شد بیکاری یقه 18 کارگر بنگاه اقتصادی کوچک را گرفته به گونه‌ای که کارگران این کارگاه می‌گویند قبلا نیروهای بیشتری اینجا کار می‌کردند اما الان همه برای کار به بندرعباس و عسلویه رفتند.

یکی از کارگران می‌گوید از زمانی که سفارش کار کم شده ما در حال حاضر یک چهارم ظرفیتمان کار می‌کنیم و باز هم فروش نداریم، تقریبا حدود 5 یا 6 سالی هست که این وضعیت را داریم.

اینطور که بنظر می‌رسد پرداخت وام هم دردی را دوا نمی‌کند چرا که کارگران و مسئولان کارگاه می‌گویند نمی‌توانیم وام با 18 درصد سود را پرداخت کنیم.

البته ستاد اقتصاد مقاومتی استان دستگاه‌های اجرایی به خرید تولیدات داخلی مکلف کرده است اما به شرطه‌ها و شروطه‌ها، شرایط هم این است که تولیدات با همان کیفیتی باشد که مد نظر دستگاه‌های اجرایی است.

بازار رقابت استانداردهای کیفی را می‌شناسد که این هم وابسته به روز رسانی دستگاه‌ها و بهره‌مندی از علم روز است تا کارگاه‌هایی سنتی مثل کارگاه آقای ریخته‌گر در جونقان به درب بسته نخورد.

با این حال مشکل آقای ریخته‌گر جونقانی را مستقیم به گوش مدیر آب و فاضلاب استان رساندیم تا شاید برای رفع مشکل این کارگاه چاره‌ای بیندیشد.

* تولیدات کارگاه‌های چهارمحال و بختیاری براساس "کیفیت" انجام شود

قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: این کارگاه به دلایل مختلف از جمله کیفیت در مناقصات ما شرکت نمی‌کند، سازمان بازرسی هم استانداردهایی را را برای تولید دریچه‌های آب و فاضلاب گذاشته از جمله اینکه یا c400 و یا c250 باشند که این‌ها باید توسط تولید کننده رعایت شود.

وی افزود: اگر تولید کنندگان استان ما بتوانند تولیداتی داشته باشند که از نظر کیفیت مسائل بهره‌برداری ما را پوشش دهند قطعا ما از تولیدکنندگان داخل استان حمایت می‌کنیم.

واحدهای صنعتی دیگری در شهرستان فارسان وجود دارد که با مشکلات فروش و بازاریابی دست و پنجه نرم می‌کند که برای حل مشکلات آن‌ها نیازمند حمایت بیشتر نماینگدان و مسئولان استان هستند تا بتوانند محصولاتی بیشتر با کیفیتی بالا را تولید کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25 دی 1396، کدخبر: 1628355، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
باعرض سلام
خواهشمند است در مورد گزارشی که تهیه فرمودید بیشتر تحقیق کنید بخاطر اینکه قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری اطلاعات نامعتبر به شما داده اند وشما بدون توجه به صحت صحبتهای ایشان گزارش خود را پخش نمودید. با تشکر
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
کلا گزارشهایی که داده میشه هیچ اعتمادی بهش نیست هر کسی برداشت خودشو گزارش میکنه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
حالا من نمیدونم که صحت حرف اقا مجتبی چقدره ولی مطمئنم که مسئولین در بخش حمایت ها از واحد های تولیدی همیشه یک سری شرایط خاص دارن که تولید کننده های ایرانی حتی در تنگنا قرار می گیرن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین