پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
ضای دانشگاهی در ساری برای دومین بار طی هفته جاری شاهد محیط اعتراضی نسبت به برخی از اقدامات روسای دانشگاه ها بوده است.
شعار سال :فضای دانشگاهی در ساری برای دومین بار طی هفته جاری شاهد محیط اعتراضی نسبت به برخی از اقدامات روسای دانشگاه ها بوده است. چند روز پیش بود که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای رسیدن به برخی از خواسته های صنفی دست به تحصن زدند و اکنون هم این دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری هستند که در مورد رویکرد فرهنگی مسئولان اعتراض دارند. وارش نیوز در جهت تنویر افکار عمومی و در راستای رسالت رسانه ای که بر عهده دارد اقدام به انتشار متن نامه اعتراضی دانشجویان دانشگاه کشاورزی به معاون فرهنگی وزارت علوم می کند. بدیهی است که انتشار این نامه به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و حق پاسخگویی برای دانشگاه محفوظ خواهد بود:

بسمه تعالی

معاون محترم فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر ضیاء هاشمی

سلام

ضمن عرض اشتیاق به کسب توفیق دیدارتان احتراما به استحضار می رساند؛ پس از وزش نسیم اعتدال و امید در اقلیم سیاست کشور و اقدامات اصلاحی دولت دکتر حسن روحانی و حمایت رهبر معظم انقلاب از خط مشی دولت و اعتماد ملت به مسیری که دولت یازدهم در آن به سیر و سلوک می پردازد، بحمد الله شاهد بهبود اوضاع کشور در عرصه های گوناگون بودیم.

اما متاسفانه آن چه که توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نصیب برده شد، در پس انتخاب دکتر محمد علی بهمنیار بعنوان ریاست دانشگاه، و به اجرا درآمدن سیاست های ایشان در حوزه های مخلتف، برانگیختن موج نارضایتی از سیاست های ایشان در حوزه فرهنگی و دانشجویی بود. تضییع حقوق دانشجویان، برخورد های سلیقه ای و غیر قانونی و نقض مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم در باب تشکل ها و کانون های دانشجویی( کاملا مستند و قابل ارائه می باشد) تماما نشان از حرکت هیئت رییسه دانشگاه برخلاف جریان دولت تدبیر و امید که از پارادایم های آن قانون مداریست، دارد.

هنگامی که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، بار ها به مسولین فرهنگی کشور، جذب حداکثری و دفع حداقلی را تذکر می دهند، هیئت رییسه دانشگاه، با اقدامات غیرقانونی خود در حوزه فرهنگی دانشجویی، در حال حرکت در مسیر عکس سیاست تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب می باشند. برخی از افعال غیر قانونی مسولین دانشگاه خواه نسبت به اشخاص حقیقی فعال در عرصه فرهنگی، و خواه نسبت به کانون های دانشجویی فرهنگی به شرح ذیل می باشد:

1 - فحاشی صریح مسولین دانشگاه با الفاظی که در عرف و شرع و قانون مصداق واضح توهین می باشد نظیر : " خر، الاغ، بیشعور، بی شخصیت و امثالهم" به دانشجویان فعال فرهنگی همسو با دولت در جلسه ای که توسط معاون فرهنگی دانشگاه برگزار گردید. (مستند و قابل ارائه به مراجع قانونی)

2 تهدید دانشجویان فعال فرهنگی به اخراج از دانشگاه و باج خواهی از فعالین فرهنگی در پس تهدیدات در جلسات برگزار شده توسط ،معاون فرهنگی دانشگاه. (مستند و قابل ارائه به مراجع قانونی)

3- رد صلاحیت های سلیقه ای خلاف آیین نامه های مصوب وزارت علوم در حوزه تشکل های فرهنگی و دانشجویی در انتخابات کانون ها و تشکل های فرهنگی و دانشجویی. (مستند و قابل ارائه به مراجع قانونی)

4- لغو برنامه های فرهنگی قانونی برخی از کانون های فرهنگی در صورتی که قدما به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه رسیده بود و کارشکنی های غیرقانونی من باب اجرای برنامه های فرهنگی. (مستند و قابل ارائه به مراجع قانونی)

5- تعلیق غیر قانونی کانون های فرهنگی همسو با دولت که خلاف مصوبات وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری می باشد.

تمام بند های مذکور فوق، مستند بوده و بارها این موارد خواه شفاها و خواه کتبا به ریاست دانشگاه و یا معاونین ایشان تذکر داده شد اما متاسفانه مسولین محترم دانشگاهی وقعی بر مطالبات بر حق دانشجویان ننهادند(نمونه ای از مکاتبه با دکتر بهمنیار به پیوست تقدیم می گردد). امروز آن چیز که محسوس است، نه تنها فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی ساری ملتهب است، بلکه در صورت امتداد این فضا امکان تهدید فضای فرهنگی و آموزشی و آبروی جامعه ی دانشگاهی کشور نیز وجود دارد. لذا از حضرت عالی تقاضا میشود ضمن برسی دغدغه های مطرحه، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

با ارادت فائقه

جمعی از فرهنگیان دانشگاه کشاورزی ساری

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی وارش،تاریخ انتشار:14 بهمن1394، کد مطلب: ۲۷۷۰۳،www.vareshnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین