پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
سرپرست فرمانداری ساری گفت: سند راهبردی توسعه شهرستان ساری در چشم‌انداز بیست ساله و برنامه عملیاتی 5 ساله تا دو ماه آینده تدوین می‌شود.
شعارسال: احمد حسین زادگان در دیدار شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان، از برنامه‌ریزی و تدوین سند جامع راهبردی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: سند راهبردی توسعه، حرکتی به سوی توسعه و رشد پایدار با عنوان برنامه‌ریزی جامع است.

وی افزود: توسعه جامع قبل از هر چیز نیازمند درک متقابل و مشارکت عمومی در شناخت مفاهیم و پذیرش روند توسعه جامعه است.

حسین زادگان رهایی از توسعه نیافتگی را امری آرمانی و عدالت گسترانه در راستای احقاق حق عموم دانست و تصریح کرد: در این امر نباید سلیقه‌ایی و مقطعی عمل کرد، دستیابی به توسعه در گرو تفکر نظام‌مند و برنامه‌ریزی بلند مدت است.

فرماندار ساری گفت: عوارض توسعه نیافتگی اثرات نامطلوبی به بُعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته و رهایی از آن هدفی مشروع و طبیعی است.

وی بی‌ثباتی، بی‌مسئولیتی، عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی، فقر و معضلات اجتماعی را از پدیده‌های ملموس و فاجعه‌آور مطرح کرد و گفت: برای راهیابی به یک مسیر روشن باید ابتدا عوامل عدم توسعه شناسایی و در مقایسه با شرایط جامعه پیشرفته، مسیر توسعه را مشخص کرد.

حسین زادگان گفت: پیمودن مسیر توسعه اقدامی نیست که در انحصار یک فرد یا یک نهاد، گروهی، حزب و جناحی خاص باشد، بلکه توسعه در مشارکت همه گروه‌ها وآحاد مردم به ثمر می‌رسد.

سرپرست فرمانداری ساری افزود: اگر مشارکت اتفاق نیفتد و مردم مفهوم توسعه را درک نکنند، هیچ حکومت و دولتی هر چند مقتدر و هر اندازه صالح قادر نخواهد بود، توسعه و پیشرفت را بر ملت خود تحمیل کند.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه عدم تناسب و توازن گام‌ها در توسعه، نقص در پیشرفت خواهد بود، گفت: در مسیر توسعه باید همه عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی در کنار یکدیگر به موازات و هم‌سو حرکت کنند.

وی یادآور شد: در کنار رشد فرهنگی و آموزشی، تشکیلات سیاسی و نهادهای اجتماعی باید رشد کنند یا در کنار رشد کشاورزی باید صنایع هم‌تراز و مرتبط ایجاد شود. در این‌ صورت توسعه تفکر و توسعه تحول و حرکت را هم‌زمان خواهیم داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دریا، تاریخ شنبه 30 آبان 1394، کد مطلب: ـ، www.daryanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین