پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
آب وآتش سفر نفتكش سانچي را ناتمام گذاشتند، و عزايعمومي رقم زدند.

شعار سال: سانچي در سال ٢٠٠٨ ميلادي توسط كره اي ها براي شركت_ملي_نفتكش_ايران ساخته شد. نامش سامان بود؛ تحريم ها كه شروع شد مجبور به تغيير نام و تغيير پرچم شد تا بتواند نفت ايران را جابجا كند.
از پرچم_مصلحتي استفاده مي كرد. نامش نيز فرنگي شد از سامان و سپيد به اسب دريا و سانچي تغيير يافت. مدتي پرچم تانزانيا را حمل مي كرد؛ امريكايي ها فهميدند و تانزانيا را تحت فشار قرار دادند. بعد از ان زير پرچم پاناما رفت و از حيث قانون رسمي، ثبت شده اين كشور و در مالكيت ان بود. عرصه كشتي، در صلاحيت دولت صاحب_پرچم است. براي همين است كه جعبه_سياه سامان/سانچي را نزد صاحب قانوني اش يعني پاناما بردند. ايران براي دور زدن از تحريم ها مجبور بود كه سامان را عروس هزار دامادي سازد كه هرجايي راهش بدهند. استفاده از پرچم مصلحتي امر رايجي است كه پاناما در ان بيشترين سهم را دارد؛ بيشتر براي فرار مالياتي و استثمار كارگران اما گاهي هم براي رفع تحريم_هاي_ظالمانه. مي گويند ايران ماجراي حريق سانچي را در ابتدا رسانه اي نكرد. اين بي توجهي شايد دليلش ترس از افشاي هويت ايراني ان بوده باشد. مصلحت انديشي اي كه اگر چنين بوده باشد خلاف تدبير بوده است.

و یک سوال همیشگی ، راستی این همه هزینه این ملت برای برجام داد ، حالا غریبانه و مظلومانه و با پرچم یک کشور دیگر بخاطر تحریم ها اینگونه فرزندانش در آتش بسوزند؟ برجام برای چه بود؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ذاکرنیوز، تاریخ 26 دی 96، کد مطلب: 459392: www.zakernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین