پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در قالب وام های ازدواج و اشتغال به جوانان به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم از بانک ها در این زمینه راضی نیستند.

شعارسال :سعید شبستری خیابانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با اشاره به کم کاری و بورکراسی اداری بانک ها در رابطه با ارایه تسهیلات ناچیز به جوانان، اظهار کرد: این در حالی است که برای ارقام بسیار بالاتر بانک ها با سهل ترین راهکارها اقدام به ارایه تسهیلات میلیاردی می کنند اما برای ارایه وام 30 میلیون ریالی جوانان استان را در ادارات و بانک ها سرگردان می کنند.

وی افزود: مسئولان بانک ها خودشان را جای مردم عادی و جوانانی قرار دهند که با هزاران مشکل اقتصادی اقدام به ازدواج کرده و برای سر و سامان دادن به زندگی اولیه دنبال وام های ناچیز هستند، و دست آخر آنقدر در پیچ و خم بانک ها می مانند که در نهایت از دریافت این وام ها صرف نظر می کنند.

شبستری خیابانی اضافه کرد: اینکه برای وام های ناچیز ازدواج و اشتغال برای جوانان هزاران مانع ایجاد می شود اما برای خودروهایی که از کیفیت پایینی kdc برخوردارند وام های 250 میلیون ریالی پرداخت می شود که این برای مردم به خصوص جوانان کشور جای سئوال و تامل بسیار دارد.

وی از اینکه تعدادی از بانک ها به جای رعایت ضوابط اداری با توصیه اقدام به ارایه تسهیلات به افراد خاص می کنند به شدت انتقاد کرد و با ابراز گلایه گفت: این مساله قابل تامل بوده و جای ایراد بسیار دارد که باید از سوی دستگاه های نظارتی به طور جدی پیگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، وضعیت بانک های مستقر در شهرستان های استان را وخیم تر توصیف کرد و افزود: جای تاسف است که باید بگویم این بانک ها با توصیه برخی مقامات و نمایندگان مجلس اقدام به ارایه تسهیلات می کنند.

شبستری خیابانی ادامه داد: اینکه در روز قیامت این مسئولان چگونه در برابر مردم عادی و نیازمند پاسخ خواهند داد باید برای خود آنها تلنگری جدی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا ارایه تسهیلات ازدواج و اشتغال برای قشر جوان به راحت ترین وجه به انجام برسد، خواستار همکاری و همراهی بانک ها در این سیاست کلی نظام و دولت شد.

شبستری خیابانی با بیان اینکه مسئولان باید در زمینه فراهم سازی زندگی راحت و سالم برای جوانان نهایت تلاش خود را انجام دهند، گفت: در این رابطه عمل متعهدانه به وظایف باید سرلوحه فعالیت های دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باشد.

وی از کسب رتبه های پایین تعدادی از بانک های آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان خبر داد و با ابراز تاسف از این وضعیت، خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به پارسال است اما در سالجاری انتظار می رود با پشتکار بیشتر رتبه جذب تسهیلات توسط بانک ها بهتر شود.

شبستری خیابانی گفت: این در حالی است که متقاضی برای دریافت تسهیلات مورد نظر در استان زیاد است و باید با بانک هایی که در جذب سهمیه های خود تعلل می کنند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای ازدواج آسان باید از خود خانواده ها و در فضای عمومی از طریق رسانه ها انجام گیرد، اظهار کرد: احیای رسوم و آداب و سنن گذشته در موضوع ازدواج می تواند راهکاری مطمئن برای این امر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و ارایه اطلاعات مفید در موضوع ازدواج برای جوانان دبیرستانی و دانشگاهی می تواند در کاهش نرخ طلاق در جامعه موثر باشد.

در این جلسه گزارشی توسط دبیرخانه ستاد در خصوص مصوبات مربوط به ازدواج جوانان قرائت شد که در آن به موضوعاتی از قبیل تشکیل ستادهای ساماندهی ازدواج در 17 شهرستان، تشکیل دبیرخانه دائمی ازدواج، برگزاری دوره ها مهارت ازدواج در مدارس پیش دانشگاهی دخترانه، طرح الزام زوج های جوان به حضور در دوره های آموزشی همسرداری و طرح ازدواج شاغلین مجرد دستگاه های اجرایی اشاره شد.

دعوت از فرمانداران 21 شهرستان آذربایجان شرقی برای حضور در جلسات آینده ستاد ساماندهی امور جوانان از مصوبات این نشست بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از نصر نیوز ، تاریخ انتشار سه شنبه 26 آبان 1394 ، کد مطلب : 41800 : www.nasrnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین