پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مسئول پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: جمعی ازفارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان کارگاه ساخت توربین های بادی را دراین استان راه اندازی کردند.

شعار سالمسئول پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: جمعی ازفارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان کارگاه ساخت توربین های بادی را دراین استان راه اندازی کردند.

شهیکی در بازدید از روند ساخت این توربین افزود: این فارغ التحصیلان در این کارگاه، توربین‌های محورعمودی با قدرت یک کیلووات، دو و نیم کیلووات و پنج کیلو وات تولید می‌کنند‌.

شیهکی افزود: این توربین‌ها متناسب با شرایط اقلیمی استان است و ابتکار این کارگاه ساخت کامل سازه‌های توربین به صورت نیمه صنعتی است‌.

وی مهم ترین کاربرد این توربین‌ها را تولید برق برای مناطق روستایی و صعب العبورعنوان کرد و گفت: این امر موجب استفاده بهینه و صرفه‌جویی در برق نیز می‌شود‌.

مجری طرح تولید توربین‌های بادی سیستان و بلوچستان هم گفت: 6 نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند و در صورت حمایت از ساخت این توربین‌ها می‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم‌.

نوشیروانی افزود: قیمت این محصول 18 میلیون وکمتر از نوع چینی آن است، در حالی که کیفیت آن به مراتب بالاتر است و نیاز به واردات این محصولات از کشورهای دیگر نیست‌.

در منطقه سیستان بادهای 120 روزه از اردیبهشت تا شهریورماه می‌وزد و علاوه بر این بادها شرایط جوی منطقه سیستان نیز همراه با وزش باد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 1بهمن 96، کدمطلب:96110100060، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین