پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
رئیس دانشگاه اراک گفت: بیش از ۳۵ شرکت فن‌آور در دانشگاه اراک فعالیت دارد که ۱۱ مورد آن دانش‌بنیان شدند.

شعار سال: سعید حمیدی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در دانشگاه اراک اظهار داشت: بیش از 35 شرکت فن‌آور در دانشگاه اراک فعال هستند که 11 مورد آن دانش‌بنیان شدند که بیش از 20 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر استان را شامل می‌شود.

وی افزود: بیش از سه محصول از شرکت‌هایی که در این دانشگاه فعالیت دارند تجاری‌سازی شده است، امروز یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد بحث خام‌فروشی است که خیلی از نقاط قوت کشور را به ضعف تبدیل کرده است که باید از ظرفیت این شرکت‌ها برای جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود.

رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: متاسفانه بیش از 80 درصد فناوری‌ها به بازار نمی‌رسند و تجاری نمی‌شوند و این چالشی است که در این زمینه احساس می‌شود، نیاز دیگری که در حوزه شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان وجود دارد نداشتن کارگاه نمونه‌سازی مناسب است، همچنین نیاز است که این خلاقیت و فناوری را از کودکی به افراد آموزش دهیم.

حمیدی بیان کرد: در این مسیر دانشگاه اراک گام بزرگی برداشته و مدرسه کسب و کار در این دانشگاه راه‌اندازی شده است که بعد از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه فردوسی مشهد قرار داریم و سومین دانشگاه کشور هستیم که مدرسه کسب و کار دارد.

وی ادامه داد: از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی که در دانشگاه اراک فعالیت دارند می‌توان به شرکت‌ دانش‌بنیان "تکوین آزمایش پارسه" که دستگاه خشک‌کن انجمادی تولید می‌کند، شرکت "پدیدآوران پایندکارمایه" که در زمینه تولید توربین بادی بدون گیربکس و شرکت "ثریای موعود" اشاره کرد.

رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد: در چندسال اخیر استان از لحاظ تولیدات علمی رتبه خوبی دارد اما در حوزه فناوری رتبه 120 رتبه خوبی نیست، شرکت‌های دانش‌بنیان را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم زیرا همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این شرکت‌ها می‌توانند اقتصاد مقاومتی را پایدار کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 1281288: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین