پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: ۲۰ درصد تالاب میانکاله در مازندران خشک و برخی تالاب‌ها همچون عباس آباد به طور کامل خشک شده است .

شعار سال : حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران در همایش روز جهانی تالاب‌ها گفت: در سال 1349 هجری شمسی به دلیل حساسیت و اهمیت تالاب ها، 18 کشور دنیا در رامسر مهمترین معاهده بین المللی محیط زیستی یعنی معاهده تالاب ها را امضا کردند و امروز بیش از 170 کشور دنیا عضو این معاهده مهم هستند.

ابراهیمی با یادآوری این موضوع که 24 تالاب کشور در کنوانسیون بین المللی تالاب ها به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد دو تالاب متعلق به مازندران است و البته استان مازندران دارای 900 تالاب انسان ساخت و طبیعی است.

وی ادامه داد: در این سال ها شاهد خشک شدن بسیاری از تالاب ها در مازندران بودیم و به طوریکه در حال حاضر 20 درصد تالاب میانکاله و برخی از تالاب ها همچون عباس آباد به صورت کامل خشک شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با نقد عملکرد نادرست در حوزه آبخیز کشور، اظهار کرد؛ در حالیکه برداشت غیر مجاز از چاه های مجاز و حفر چاه های غیر مجاز یکی از دلایل مهم آسیب دیدن تالاب هاست، در حال حاضر حدود 70 هزار چاه مجاز و 45 هزار چاه غیر مجاز در مازندران وجود دارد.

وی با بیان اینکه محیط زیست مخالف احداث سد نیست، خاطر نشان کرد: در ساخت سدها باید کارشناسی درست در جانمایی ها و مسایل زیست محیط صورت گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه مازندران هشتمین استان خشکسالی زده و دومین استان در کاهش بارش کشور است، اظهار داشت: در سال جاری میزان بارش مازندران 50 درصد نسبت به سال گذشته و 30- 35 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشت.

این مقام مسئول افزود: همچنین وسعت جنگل های مازندران از 3.5 میلیون هکتار به 2 میلیون هکتار کاهش پیدا کرده است.

ابراهیمی با اشاره کاهش 70 درصدی آورد برخی از رودخانه های استان، گفت: تغییرات اقلیمی در همه ادوار اتفاق افتاده اما در این سال ها عملکرد ما بهگونه ای بود که هر تغییر اقلیمی برای کشور ما به مخاطره تبدیل شد.

وی با بیان اینکه محیط زیست مخالف توسعه نیست، گفت:معتقدیم که دو شاخص مهم توسعه و محیط زیست باید در کنار هم باشند تا و به 80 میلیون نفر محیط بان که هدف گذاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور است برسیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 13بهمن 96، کد خبر: 13961113000673،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
چرا همه چی با هم داره اتفاق میفته؟؟؟خشکسالی زلزله کمبود بارش...
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
همین تالابا که اسم در نکرده رو حواسمون نباشه زمین خورا میخورنش یا کنارش فاضلاب غیر قانونی میزنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین