پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: معضل پسماند گیلان و مازندران را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

شعارسال: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: معضل پسماند گیلان و مازندران را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

عیسی کلانتری در دیدار با آیتالله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به وجود دو میلیون و 300 هکتار جنگل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: یک ‌میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور داریم و ترمیم آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تنها از طریق کشاورزی ظلم به گیلان و مازندران است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری زیربنایی در گیلان و مازندران کمتر انجام شده است.

کلانتری، به وجود دو دیدگاه درباره محیط زیست اشاره کرد و افزود: یک گروه اعتقادی به حفاظت از محیط زیست ندارند و گروه دیگر معتقدند نباید به طبیعت دست بزنیم.

معاون رئیس جمهور، بیشتر اشتغال استان‌های شمالی را غیر مولد خواند و گفت: گیلان و مازندران دارای هفت میلیون نفر جمعیت و جوانان تحصیلکرده بسیار است و مشکل اشتغال آن تنها با کشاورزی برطرف نمی‌شود.

وی خواستار تجدیدنظر کلی در سیاست‌های برنامه‌ای استان‌های گیلان و مازندران شد و گفت: اگر صنعت درست و سازگار با محیط زیست در استان‌های شمالی احداث شود، تاثیرگذار است.

وی پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: مردم گیلان و مازندران حق حیات دارند، اما معضل پسماند این استان‌ها را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

کلانتری، با اشاره به اینکه شیرابه پسماند زندگی ماهیان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دو میلیارد دلار اعتبار برای برطرف کردن مشکل پسماند استان‌های شمالی در نظر گرفته و امیدواریم این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 96111407579، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
روی سر در شهرداری های استان شمالی زده حمایت از بازیافت زباله بعد خودشون میبرن اشغالارو میبرن میندازن تو دل طبیعت واقعا بی کفایتی تاکی؟
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
مسئله زباله و پسماند الان مسئله ایه که در کشور های اروپاییی مخصوصا المان داره به صورت جد تحت مطالعه قرار می گیره در صورتی که ما هنوز داریم دور خودمون می چرخیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین