پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
نخست‌وزیر لبنان در سفر به آنکارا هم‌پیمانی با ترکیه را به رخ سعودی کشید.

شعارسال: سعد حریری با چرخشی جدید این بار به سمت ترکیه، سیلی دیگری به صورت متحد و زندانبان سابقش، محمد بن‌سلمان موسوم به صدامک نواخت.

نخست‌وزیر لبنان به آنکارا سفر کرد و با درخواست مشارکت ترکیه به عنوان رقیب منطقه‌ای جدید عربستان، برای تقویت ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، انتقام خود را از ولیعهد سعودی که ۴ ماه پیش او را در ریاض به مدت ۲ هفته به گروگان گرفته بود، ستاند. حریری همچنین در شبکه‌های اجتماعی نیز سفر خود به آنکارا را به رخ بن‌سلمان کشید و پس از دیدار با بن‌علی ییلدریم، همتای ترک خود در یکی از توئیت‌هایش اعلام کرد:

«دولت ترکیه را به حمایت از طرح تقویت ارتش و نیروهای امنیتی و نیز طرح سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های لبنان فراخواندم و درخواست کردم بخش خصوصی ترکیه یک‌سوم سرمایه آن را تامین کند».

به گزارش روزنامه قطری «الشرق»، این نوشته‌ها کوتاه اما برای سعودی‌ها بسیار پرمعنی است، چرا که به معنای بی‌توجهی عمدی او به تمام حساسیت‌های سعودی درباره ترکیه به عنوان متحد جدید قطر و ایران است.

حریری همچنین در توئیت دیگری نوشت:

«دیدگاه من و ییلدریم درباره مخالفت قاطعانه با تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل کاملا مطابقت دارد.»

این جمله نیز موضع سعودی در حمایت از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را که عربستان و امارات آن را «معامله قرن» می‌خوانند زیر پا می‌گذارد. این چرخش جدید نشانگر پختگی سعد حریری و فاصله گرفتن از یک شخصیت سیاسی آلت دست سعودی‌هاست، چرا که او حالا با این مانورها سعی می‌کند ریاض را در بالاترین سطح ممکن زیر فشار گذاشته و پیش‌شرط‌های رژیم عربستان برای کمک مالی به جریان المستقبل درباره ائتلاف‌های انتخاباتی را بی‌اثر کند.

دیدار صدامک با رئیس ستاد ارتش پاکستان

ولیعهد و نایب رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع سعودی، دیروز در ریاض با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد.

دیدار محمد بن‌سلمان با ارتشبد قمر جاوید در راستای همکاری مشترک میان ۲ کشور بویژه در زمینه نظامی و آخرین تحولات منطقه‌ای توصیف شده است. به نظر می‌رسد رژیم ریاض یک بار دیگر تلاش می‌کند ارتش پاکستان را در ازای کمک‌های مالی وارد بازی شکست‌خورده‌اش در یمن کند.

محمد بن عبدالرحمن بن عبدالعزیز معاون امیر منطقه ریاض، شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور، محمد العایش معاون وزیر دفاع، ارتشبد عبدالرحمن البنیان رئیس ستاد کل، استادفهد العیسی مشاور در دیوان شاهی و سرپرست کل دفتر وزیر دفاع، شاهزاده فهد بن ترکی بن عبدالعزیز فرمانده نیروی زمینی، دکتر هشام آل‌الشیخ سرپرست کل دفتر وزیر دفاع و مهندس طلال العتیبی مشاور نظامی وزیر دفاع در این دیدار حضور داشتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396 ، کدخبر: 827687 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
مگه قرار نبود ایران در تقویت بنیه دفاعی لبنان نقش داشته باشه
ا.ح75
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
ماهم از یک لبنان قوی متحد ایران حمایت میکنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین