پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۲۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: 80 سالمند که رها شده و سرپرست ندارند، تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان همدان قرار گرفته‌اند.

شعارسال: معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: 80 سالمند که رها شده و سرپرست ندارند، تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان همدان قرار گرفته‌اند.

فریدالدین حجت‌الاسلامی ، با بیان اینکه 3 مرکز نگهداری از سالمندان به صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر 80 سالمند مجهول‌الهویه در مراکز اقامتی دارای مجوز از سوی اداره‌کل بهزیستی همدان زندگی می‌کنند.

وی دلایل متعددی را برای حضور این دسته از سالمندان در مراکز بهزیستی برشمرد و ادامه داد: سالمندانی که رها شده و سرپرست مناسبی ندارند، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان اضافه کرد: تعدادی هم توسط مردم به مراجع قانونی معرفی و بر اساس دستور مقام‌های قضایی به بهزیستی ارجاع داده ‌می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خانه سالمندان تحت پوشش بهزیستی 330 نفر است، اظهار کرد: می‌خواهیم کاری کنیم که فقط سالمندانی که بیماری شدید دارند یا کسی را برای مراقبت ندارند یا تحت شرایط خاص اجازه زندگی نزد خانواده خود را پیدا نمی‌کنند، در خانه سالمندان بمانند و بقیه سالمندان را به تدریج به سمت مراقبت در منزل یا مراقبت موقت در مراکز ببریم.

حجت‌الاسلامی با بیان اینکه سالمندان برکت زندگی و خورشید خانواده هستند، تأکید کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان سالمند را در منزل نگهداری کنند چرا که خدماتی که خانواده به سالمند می‌دهند از تمام ابعاد مادی و معنوی و حتی عاطفی با خدمات ارائه شده در آسایشگاه‌ها متفاوت است.

حجت الاسلامی با اشاره به اینکه برای سالمندی سالم برنامه‌ریزی نشده است و فقر فرهنگی، فقر احتماعی و کارهای طاقت‌فرسا باعث دوران سالمندی مشکل می‌شود، گفت: همدان چهارمین استان پیر کشور است.

وی در پایان از مناسب نبودن ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیاده‌راه‌ها برای قشر سالمندان و معلولان ابرازناراحتی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 96111508497، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
چقدر می تونن خانواده ها تو این دور و زمونه بی رحم بشن و گذشته و بچگی خودشونو فراموش کنن اینا همش سبب رسانه های خارجیه که فرهنگ مردم مارو هدف گرفته
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
عمری تلاش کن تا بچه ها به موفقیت برسند و اخرشم دستمزدت این باشه
چند باری که به این مراکز سر زدم تنها خواست این عزیزان این بود که ماهی یک بار بچه هاشون رو فقط ببینن نه چیز دیگه ای
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
واقعا این امار نشون میده که بنیان خانواده ها داره تو ایران خیلی ضعیف میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین