پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مدیرکل بهزیستی استان همدان از شناسايي بیش از 80 هزار کودک مشمول طرح غربالگری بینایی در استان همدان خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا الوند امروز در خصوص آغاز غربالگری بینایی در همدان اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان امسال از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

وی در خصوص مشمولان این طرح افزود: کودکان سه تا شش ساله امسال مورد سنجش بینایی زیر نظر بهزیستی استان در مدت سه ماه در نه شهرستان همدان قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: در همه شهرستان‌های استان پایگاه‌های دائمی مجهز به دستگاه غربالگری و در مهدهای کودک منتخب هر شهرستان نیز پایگاه‌های سیار کار غربالگری بینایی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در همدان 20 مرکز سیار سنجش بینایی وجود دارد گفت: در مهدهای کودک سراسر استان این طرح در طول مدت سه ماه به صورت نوبتی انجام می‌شود.

الوند با بیان اینکه مشمولان طرح غربالگری در استان همدان بالای 80 هزار نفر هستند تصریح کرد: سال گذشته 63 درصد از کودکان سه تا شش سال در طرح سنجش بینایی پوشش داده شدند.

وی اضافه کرد: سال گذشته دو هزار نفر در انجام غربالگری بینایی بیمار تشخیص داده شد که نیاز به مداخله بعدی برای درمان داشت و برای 20 نفر خدمات تخصصی پیشرفته توسط بهزیستی استان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدانبا اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی 120 میلیون تومان برای بهزیستی استان هزینه داشت خاطرنشان کرد: در این طرح برای تعدادی از این کودکان که دچار تنبلی چشم بودند به هر کدام کمک هزینه 100 هزار تومانی برای خرید عینک از سوی بهزیستی داده شد.

وی با تاکید بر اینکه مداخلات به هنگام و سریع می‌تواند موجب پیشگیری از بیماری‌های چشمی با کمترین هزینه در کودکان شود افزود: آن چیزی که باید خانواده‌ها به آن توجه کنند غربالگری بینایی در سنین سه تا شش سالگی برای هر سال به صورت جداگانه ضروری است که باید برای کودکان توسط والدین در هر سال اقدام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 13960804000627:www.hamedan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین