پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
با حضور مسؤولین شهرستان طرح پیشگیری ازتنبلی چشم در رودان آغاز شد آئین آغار اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم تحت نظارت اداره بهزیستی رودان با حضور مسؤولین شهرستان در مهد کودک ریحانه برگزار گردید.
شعارسال: معاون فرماندار رودان در حاشیه برگزاری این مراسم با تقدیر از اداره بهزیستی شهرستان رودان در راستای سلامت جامعه، بیان داشت : اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم نیز از برنامه های مهمی است که سلامت یک نسل را مورد هدف قرار می دهد.

کورش نیک طبع اضافه کرد: باید همواره برنامه های مدونی برای سلامت جامعه در نظر گرفته شود و از بدو تولد تا دوران بزرگسالی یک فرد مورد حمایت قرار گیرد

وی در ادامه گفت : دولت در تلاش است با ایفاء نقش موثر در سلامت افراد و جامعه نسلی پویا، سالم و توانمد تربیت شوند تا بتوانند در صحنه های مختلف باعث پیشرفت و توسعه ایران اسلامی باشند.

نیک طبع خاطر نشان کرد: قطعا از طریق اجرای این طرح ها بویژه طرح تنبلی چشم در دوران کودکی مشکلات افراد به راحتی شناسایی و برای درمان آن نیز سریعا اقدام خواهد شد.

در ادامه این مراسم رییس اداره بهزیستی رودان اظهار داشت: بمنظور کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی هر ساله با همکاری خانه های بهداشت، مراکز پیش دبستانی و مهد های کودک طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح مربی، بینایی سنج و چشم پزشک در شهرستان انجام می شود.

وی تصریح کرد : برای غربالگری بینایی سنجی کودکان در سال جاری؛ ۷۵ پایگاه غیر دایم در نقاط شهری و روستایی این شهرستان پیش بینی شده است.

جاودان هدف از اجرای هر ساله این طرح را شناسایی کودکان مشکوک به تنبلی چشم و انواع بیماری های چشمی دانست و اظهار داشت: این طرح از اول آبان ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رییس اداره بهزیستی رودان خاطر نشان کرد: در سال گذشته شش هزار و ۳۵۰ کودک در شهرستان رودان مورد معاینه قرار گرفتند که ۳۵۰ کودک در سطح بینایی سنج مشکوک تشخیص داده شدند و ۷۰ کودک عینک دریافت کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رودان نیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 3 آبان 1395، کدخبر: 78956، www.roodannews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
این طرح برکات مناسبی تا حالا داشته است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین