پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 6 هزار و 500 معلول در استان زیرپوشش این اداره کل هستند که مستمری دریافت می‌کنند و مستمری این معلولین از 150 هزار تومان تا 470 هزار تومان است.
شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 6 هزار و 500 معلول در استان زیرپوشش این اداره کل هستند که مستمری دریافت می‌کنند و مستمری این معلولین از 150 هزار تومان تا 470 هزار تومان است.

رضا سلیقه امروز با اشاره به اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج در استان قم اظهار کرد: افرادی که سابقه معلولیت در خانواده دارند را پیش از ازدواج مورد مشاوره قرار می‌دهیم تا پس از ازدواج دارای فرزندان معلول نشوند.

وی ادامه داد: به دنبال توسعه طرح‌های غربالگری و اقدامات پیشگیرانه در استان قم هستیم، طی سال‌های اخیر موارد سندرم داون در کشور کاهش پیدا کرده و این به دلیل اقدامات پیشگیرانه بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: کودکان پیش از ورود به دبستان باید در سه مرحله در طرح غربالگری بینایی شرکت کنند، درمان موارد تنبلی چشم در سنین زیر 6 سال راحت است و معاینه کودکان در روستاهای استان قم در زمینه تنبلی چشم با دستگاه صورت می‌گیرد.

سلیقه با اشاره به شیوه طرح غربالگری بینایی در استان قم اظهار کرد: معاینات در این طرح با دقت است و در صورت شک مربیان به تنبلی چشم یک کودک، او را به اپتومتریست ارجاع می‌دهند.

وی ادامه داد: کاشت حلزون در کودکان ناشنوای زیر 6 سال در اکثر موارد به کسب قدرت شنوایی منجر می‌شود، عمل کاشت حلزون حدود 40 میلیون تومان هزینه دارد، اما با کمک سازمان بهزیستی و خیرین، مردم تنها سه میلیون برای این عمل پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: حدود 6 هزار و 500 معلول در استان زیرپوشش این اداره کل هستند که مستمری دریافت می‌کنند، اکنون مستمری این معلولین از 150 هزار تومان تا 470 هزار تومان است و علاوه بر مستمری خدمات دیگری به معلولین در استان ارائه می‌شود.

سلیقه در پایان با اشاره به وجود کتابخانه ویژه نابینایان در استان قم خاطرنشان کرد: بخشی از کتابخانه آیت‌الله خامنه ای در شهر قم به نابینایان اختصاص داده شده است، همچنین کتاب‌های ویژه نابینایان در استان قم چاپ می‌شود و این کتاب‌ها برای استفاده زائرین نابینا در حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30 مهر 1396، کدخبر: 13960729000857، www.qom.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین