پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
بانک توسعه صادرات با روسیه قرارداد فاینانس بدون سقف منعقد کرد.

شعارسال: علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، روز یکشنبه 15 بهمن ماه 96 در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، از اختصاص خط فاینانس روسی بدون سقف برای ایران خبر داد و گفت: اخیرا با روسیه نیز قرارداد فاینانس بدون سقف به امضا رسیده و متناسب با پروژه های تعریف شده، فاینانس اختصاص می یابد و این اتفاق بسیار خوبی است.

صالح آبادی در ادامه افزود: در قرارداد روسیه، ریسک هر بانک را ارزیابی کرده و فاینانس بدون ضمانت نامه دولتی اختصاص می یابد و البته خطوط ری فاینانس صد میلیون دلاری با کره، ٢٥ میلیون دلار با فرانسه، ٢٥ میلیون دلار با ترکیه برقرار شده که البته در خال مذاکره با مجارستان هم هستیم که ظرف دو ماه آینده امضا می شود و البته با EIH نیز خطوط ری فاینانس را مبادله خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی با کمک منابع بانک توسعه صادرات، منبع تامین مالی خوبی است، گفت تاکنون صندوق توسعه ملی در سال جاری هزار میلیارد تومان به بانک داده است و در حوزه ارزی نیز ٥٠٠ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

صالح آبادی از اختصاص صد میلیارد تومان به صورت هفت ساله برای طرح های صادراتی خبر داد و گفت: این کار جدیدی است که باب آن در صندوق توسعه ملی باز شده است و امیدواریم منجر به رشد سپرده گذاری ریالی شود.

وی با بیان اینکه حمایت از طرح های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امسال ٢٤٣ میلیارد ریال به این بخش تسهیلات دادیم و البته شعبه خاصی را برای این کار تعیین کرده ایم؛ در عین حال ١٠٠ درصد صادرکنندگان ممتاز کشور مشتری بانک توسعه صادرات هستند و البته مشتریانی که صادرکننده بوده ولی چک برگشتی یا معوقه بانکی دارند، نمی توانتد از ما خدمات بگیرند، البته در روز ملی صادرات نیز بسته حمایتی داده شده است و سطح اختیار مدیران شعب برای تخصیص تسهیلات بالا برده شده و وثایق را سهل تر کرده ایم.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، خاطرنشان کرد: اعتبارسنجی مشتریان در کنار وثایق بانکی از جمله موارد مدنظر ما است و از همه مهمتر اعتبار مشتری است که در بانک مشتری را بر اساس مواردی از جمله صورتهای مالی و سوابق نزد سیستم بانکی رتبه بندی می کنیم.

وی از رتبه بندی هفتصد صادرکننده در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به هیچ وجه از منابع بانک مرکزی به نحوی استفاده نمی کنیم که وضعیت ما را قرمز کند و حساب های بانک حتی یک روز نزد بانک مرکزی قرمز نشده و همواره وضع حسابها مثبت بوده است، ضمن اینکه از منابع سایر بانکها نیز استفاده نکردیم.

صالح آبادی در رابطه با فروش اموال مازاد بانک ها گفت : موضوع بنگاهداری موضوعی نیست که ابتکار یک فرد ئ یا یک شخص و سازمان خاصی باشد بلکه یک الزام قانونی است و امروز در قانون رفع موانع تولید الزام شده که بانک ها از بنگاه داری خارج شوند و به باتکداری خود بپردازند و بنگاه داری را واگذار کنند. بانک توسعه صادرات نیز بر اساس همین الزام شرکت هایی را که داشته تماما واگذار کرده و در بورس حدود 100 میلیون تومان سهام دارد که به علت بسته بودن نمادهای معاملاتی تاکنون واگذارشده است و به محض باز نماد واگذاری صورت خواهد گرفت.

وی درادامه گفت: مانده تسهیلات این بانک در پایان دی ماه سال 96 بیست و یک هزار و 691 میلیارد تومان است که 17 درصد آن که معادل سه هزار و 686 میلیارد تومان است، تسهیلات ریالی و 83 درصد آن که معادل 4.9 میلیارد دلار است تسهیلات ارزی بانک است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: از این مانده تسهیلات 8 هزار و 100 میلیارد تومان در بخش سرمایه در گردش و بیش از 12 هزار میلیارد تومان در طرح ها است.

صالح آبادی درباره تسهیلات پرداختی در سال 96 گفت: 5 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از 5 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلاتی که پرداخت شده 75 درصد در بخش سرمایه در گردش و 25 درصد در بخش طرح ها مورد استفاده قرار گرفته است.

صالح آبادی ادامه داد: تعداد تسهیلات اعطایی بانک دو هزار و 202 فقره است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.4 درصد رشد داشته است.

وی گفت: سپرده های ریالی این بانک دو هزار و 904 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 72 درصد رشد داشته است، همچنین سپرده های ارزی این بانک 2.2 میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در خصوص ال سی های این بانک گفت: مجموع ال سی های بانک 900 میلیون دلار است که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

صالح آبادی ادامه داد: ال سی داخلی یا ریالی بانک 304 میلیارد تومان است که نسبت به مشابه سال قبل 45 درصد رشد داشته و حوالجات ارزی این بانک پنج میلیارد و 57 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد رشد داشته است.

وی گفت: تعداد حواله های ارزی بانک شش هزار و 939 فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد رشد داشته است.

صالح آبادی افزود: ضمانت نامه های ریالی هم 241 میلیارد تومان است که 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی گفت: ضمانت نامه های ارزی 32 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تعداد کارگزاران خارجی بانک را 132 کارگزار عنوان کرد و افزود: از این 132 کارگزاری 71 کارگزاری برای اروپا، 47 کارگزار آسیایی و 12 کارگزار افریقایی و دو کارگزار امریکای جنوبی است.

صالح آبادی گفت: 38 حساب در بانکهای مختلف به صورت فعال داریم و اولویت ما در فعالیت کارگزاری ها کشورهای مهمی است که رابطه تجاری با ما دارند.

وی افزود: ما در کشورهای دیگر که شرکت های ایرانی صادرات دارند یا نیاز خاص دارند، در حد نیاز مشتریان با برخی از کشورها رابطه کارگزاری برقرار می کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اخبار پولی مالی، تاریخ انتشار: 15بهمن1396، کدخبر: 67369: www.polimali.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین