پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
سگ های ولگردکه تا چندی پیش تنها در محلات برای مردم ایجاد مزاحمت می کردند؛ اما هم اکنون دامنه این حضور به مرکز شهر بندرعباس نیز کشیده شده است که همین امر اسباب بروز نگرانی و دلهره برای شهروندان هرمزگانی را فراهم کرده است.

شعار سال: این روزها وجود سگ ها در سطح شهر هرمزگان به چالشی آزار دهنده برای مردم هرمزگان تبدیل شده است، چالشی که از بیابان ها و اطراف منازل مسکونی شهرک پیامبراعظم (ص) شروع شد و اکنون به مراکز پرتردد شهر بندرعباس رسیده است.

حضور سگ ها در مرکز شهر علاوه براینکه مغازه داران را دچار مشکل می کند، موجب ایجاد رعب و وحشت در بین افرادی می شود که برای خرید به فلکه برق (مرکز شهر) مراجعه می کنند.

وجود سگ های ولگردی که آزادانه در کوچه ها وخیابان ها پرسه می زنند، با توجه به ازدیاد تعداد سگ ها در سطح شهر بندرعباس وافزایش تولید مثل در آن ها مردم همواره از حضور سگ ها و صداهای آن ها گله دارند. چرا که این سگ ها علاوه بر اینکه سکوت شبانه را در هم شکسته اند و آرزوی خوابی خوش را از مردم گرفته اند، با حضور در محلات مسیر رفت و آمد کودکان به مدارس را نیز دچار مشکل کرده است.

از آنجایی که حیوانات به ویژه سگ ها به عنوان یکی از انتقال دهنده های بیماری شناخته می شود، پس می توان گفت حضور این حیوان می تواند سلامتی جسمی افراد جامعه را به خطر بیاندازد.

برای بررسی این موضوع با شهروندان هرمزگانی که از نزدیک شاهد حضور سگ ها در مرکز شهر بودند، گفت و گو کردیم.

حضور سگ های ولگرد در مرکز شهر

مژده سهرابی شهروند هرمزگانی در گفت وگو با خبرنگارهرمزپرس، با اشاره به حضور سگ ها در مرکز شهر، اظهار کرد: متاسفانه تعداد سگ ها در شهر بندرعباس به حدی زیاد شده که اکنون شاهد حضور آن ها در مرکز شهر و در مجاورت ساختمان های تجاری هستیم.

این شهروند افزود: حضور سگ ها در مرکز شهر علاوه براینکه جلوه ی نا زیبایی به شهر داده، قطعا در سفرگردشگران به بندرعباس نیز تاثیر دارند چراکه سگ ها موجب آزار آن ها نیز می شوند.

وی با بیان اینکه گرسنگی دلیل اصلی هجوم سگ ها در مرکز شهر است، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه مرکز شهر محل فروش موادغذایی است، سگ های ولگرد در جست وجوی غذا به این مکان می آیند.

جمع آوری سگ ها توسط مردم

یکی دیگر از شهروندان بومی هرمزگان نیز با اشاره به حضور حضور سگ ها در اماکن عمومی برای خانواده های هرمزگانی مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: با گذشت چندین سال از حضور سگ های ولگرد در محلات حاشیه نشین و اطراف ساختمان های مسکن مهر و انجام ندادن اقدامات مناسب، دامنه ی حضور سگ ها به مرکز شهر نیز کشیده شد.

این شهروند در ادامه گفت: وجود سگ ها به حدی برای مردم دغدغه شده که در پارک ها و مکان های تفریحی نیز نمی توانند فرزندان خود را حتی برای لحظه ای تنها بگذارند.

وی با بیان اینکه سگ ها باید ساماندهی شوند، خاطر نشان کرد: در برخی از محلات، اهالی سگ ها را بعد از جمع آوری در گونی می ریزند و آن ها را در مناطق بیابانی رها می کنند.

ایجاد مرکز نگهداری سگ ها

یکی دیگر از شهروندان هرمزگانی نیز با اشاره به اینکه راهکارهایی برای کم کردن تعداد سگ ها وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری با روش های عقیم سازی، جمع آوری و ازبین بردن سگ ها می تواند، به کم شدن تعداد سگ های سطح شهر کمک کند.

این شهروند افزود: با توجه به اینکه سگ های گرسنه جان انسان ها را تهدید می کنند، قطعا باید ضمن توجه به قوانین حمایت از حیوانات اقداماتی نیز برای در امان ماندن جان انسان ها ازحیوانات انجام داد.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری سگ ها باید زودتر اقداماتی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند با احداث محلی برای نگهداری این حیوانات و عقیم سازی آنان می تواند، از افزایش تعداد سگ ها در مرکز شهر و به ویژه در محلات حاشیه نشین جلوگیری کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی راه دانا، تاریخ انتشار 14 بهمن 96، کد مطلب: 1294263، www.dana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
باید این حیوانات رو به طور هدفمند و اصولی جمع آوری کرد و یک مرکز برای نگهداری آنها تاسیس کرد ، وجود سگ های ولگرد احتمال بیماری های مقاربتی ناشی از وجود حیوان را افزایش میدهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
هیچ جوره نمیشه یه تمهیداتی اندیشید و این سگارو از این محل ها دور کرد؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین