پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹
2 هزار ساختمان مسکونی و مجتمع تجاری در بندرعباس سال‌هاست نیمه کاره به‌حال خود رها شده که علاوه بر مشکلات قانونی و حقوقی، به سیما و منظر شهری نیز صدمه می‌زنند. شهرداری هم برای تعیین تکلیف این اماکن قوانین قدیمی موجود و پیچیدگی‌های زیاد در این زمینه را از جمله مشکلات پیش رو در این زمینه عنوان می‌کند. در واقع وجود برخی از این ساختمان‌های نیمه کاره و رها شده برای بخش خصوصی و دولتی است که موجب نازیبایی در نمای شهری شده و وجود این ساختمان‌ها در نقاط مختلف شهر دغدغه‌ای بزرگ برای خانواده‌های همجوار آنهاست.

شعار سال: «احمد موحد زاده»، یکی از شهروندان بندرعباس که محل سکونتش در همسایگی ساختمانی نیمه کاره در مرکز شهر است، به ایرنا گفت: سال‌های سال است که این ساختمان به حال خود رها شده و کسی به فکر آن نیست و نگران آن هستیم که هر سال با گذشت عمر این ساختمان، احتمال ریزش آن وجود داشته باشد. این ساختمان با توجه به اینکه داخل کوچه واقع است، پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها شده و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به‌دلیل وجود معتادها و کارتن خواب‌ها در این ساختمان، اجازه نمی‌دهم دخترم بعدازظهرها به تنهایی به کلاس برود و مجبورم خودم او را همراهی کنم که این واقعاً برای ما کلافه‌کننده شده و از همین رو به‌دنبال تغییر محل زندگی خود هستیم.

«رضا مدرس»، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز دراین باره گفت: شهرداری بندرعباس ارتقا یافته و اکنون در رتبه یازدهم از جدول 12 رتبه‌ای شهرداری‌های کشور قرار گرفته و به جمع کلانشهرها پیوسته است.

مدرس با اشاره به اهمیت کلانشهرشدن بندرعباس، بیان کرد: این امر موجب توسعه دوچندان آن و تأثیرگذاری هر چه بیشترش در عرصه ملی می‌شود. حال با توجه به این مسأله می‌طلبد که مسئولان توجه جدی نسبت به تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه کاره و رها شده در کلانشهر بندرعباس که نقشی مهم در اقتصاد کشور دارد، داشته باشند.

«اصغر حسینی پور»، معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس هم اظهار داشت: تعداد زیادی از ساختمان‌های دولتی و غیردولتی و مجتمع‌های تجاری در مرکز هرمزگان با مشکلات قانونی ساخت و ساز مانند نگرفتن پروانه ساختمان یا پایان کار مواجه هستند که پرونده‌های آنها به کمیسیون ماده 100 و گزارشی نیز از این وضعیت برای دادستانی بندرعباس ارسال شده تا از سوی محاکم قضایی در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

به‌گفته معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس، از میان ده‌ها مجتمع تجاری بندرعباس، تنها 2 مجتمع از شهرداری پایان کار گرفته است. حسینی‌پور تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌های نیمه کاره رها شده، اشکال وایراد قانونی و حقوقی دارند و براساس قوانین موجود، مدیریت شهری نمی‌تواند در این بخش ورود کند. شهرداری تنها در دو بخش پروانه ساخت و پایان کار می‌تواند به‌صورت قانونی رسیدگی کند و در دعواهای میان مالکان بناها با سازنده و دیگر موارد نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و سازها در شهر بندرعباس، تصریح کرد: از ابتدای دهه 90 تا سال‌های 92 و 93، ساخت و سازها از رونق خوبی برخوردار بوده، اما از آن به بعد با رکود قابل توجه در صنعت ساختمان روبه رو بودیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 14بهمن 97، کدخبر: 500058، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
با این اوضاع بازار مسکن معلوم نیست این واخدها کی به اتمام برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین