پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: مسکن مهر یکی از پرخطرترین نقاط شهر بندرعباس است و بسیاری از پیمانکاران هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسائل ساخت و ساز و ایمنی نداشتند.
شعار سال: فرجام دانش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله حدود 2500 حادثه در شهر بندرعباس اتفاق می‌افتد که در 8 ماهه جاری امسال 836 مورد آتش‌سوزی ضایعات، منازل مسکونی، خودرو و اماکن تجاری در این شهر رخ داده است.

وی ادامه داد: رونمایی از خودرو بالابر 44 متری که از کشور ایتالیا به ارزش 3 میلیارد و 3 میلیون تومان خریداری شده است که به‌عنوان اولین خودرو در کشور محسوب می‌شود و بسیار تخصصی است بزودی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: دوره بین‌المللی آموزشی برای 25 نفر از آتش‌نشانان بندرعباس جهت آموزش با این خودرو با حضور کارشناسان بین‌المللی فردا در بندرعباس برگزار می‌شود.

دانش افزود: در بازدید از اماکن پرخطر، 144 ساختمان از نظر طبقات زیاد و تعداد ساکنین بررسی شده است و برخی از ساختمان‌ها پایان کار ندارند که از طریق مراجع قضایی این موضوع پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از مناطق پرخطر شهر بندرعباس است و ایمنی در آن رعایت نشده است، اظهار کرد: تخفیفاتی در آن زمان به پیمانکاران داده شد و هیچ بودجه‌ای برای ایمنی آنها در نظر گرفته نشد و بسیاری از پیمانکاران هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسائل ساخت و ساز و ایمنی نداشتند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، با وجود اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی هنوز مسکن مهر را به شهرداری واگذار نکرده است، با این حال ایستگاه شماره 10 آتش‌نشانی در شهرک پیامبر اعظم(ص) مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان است.

این مسؤولخاطرنشان ساخت: ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند به ماده 100 شهرداری معرفی شدند و عمده آنها تخلف ساختمانی داشته‌اند و 12 نقطه بسیار حساس و خطرساز را در شهر بندرعباس شناسایی کردیم و منتظر پیگیر قضایی هستیم.

دانش تصریح کرد: استاندارد لازم برای جمعیت 150 هزار نفری شهرک پیامبر اعظم(ص) به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی است و مسکن مهر شهر بندرعباس نیازمند 3 ایستگاه آتش‌نشانی با توجه به استانداردها است.

وی، حداکثر زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه را 4 دقیقه و 3 ثانیه عنوان کردو گفت: 10 درصد از حادثه‌های در سطح شهر بندرعباس عمدی و 90 درصد غیر عمدی است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، 87 مورد سانحه خودرویی در 8 ماهه سال جاری در بندرعباس رخ داده است که 75 مصدوم، 19 کشته و 881 نفر نجات یافته‌اند.

دانش در خصوص نظارت بر پروژه‌های ساختمانی گفت: 417 مورد پروانه ساختمانی و 404 مورد پایان کار در 8 ماهه سال جاری صادر شده است و شهروندان را الزام به نصب کپسول‌های آتش‌نشانی و جعبه‌های F و خاموش‌کننده‌ها کرده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26دی1395، کدخبر: 13951026000893: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
خوب چرا شهرداری اقدام نمی کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین