پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
معاون امور زیر بنایی شهرداری بندرعباس، گفت: مشکل اصلی آسفالت نشدن شهرک نور بندرعباس کوتاهی اداره راه و شهرسازی در به انجام رساندن وظایف قانونی خود است.
شعارسال: عبدالرضا بهادر با اعلام این مطلب که شهرداری وظایف قانونی خود را به طور کامل انجام داده است اظهار داشت: آیین نامه، راه و شهرسازی را مکلف کرده تا زمینی که برای احداث مسکن مهیا می کند، به طور کامل تمام موارد آماده سازی زمین را برای ساکنان انجام دهد.

وی افزود: این مطلب در آیین نامه اجرایی قانون زمین شهری مصوب سال ۱۳۷۱ فصل چهارم ماده ۲۲ نحوه آماده سازی و عمران و واگذاری زمین ها به طور صریح آمده است.

وی ادامه داد: این موارد شامل عملیات زیربنایی از قبیل بر و کف، تسطیح و آسفالت معابر، تامین شبکه های تاسیساتی آب و برق و جمع آوری و دفع آب های سطحی و فاضلاب و...است.

آسفالت شهرک نور بر عهده راه و شهرسازی است

معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه شهرک نور هم از این قاعده مستثنی نیست، خاطر نشان کرد: آسفالت کردن این شهرک طبق قانون زمین‌شهری بر عهده راه و شهرسازی است و شهرداری هیچ گونه وظیفه قانونی در قبال این امر ندارد.

بهادر با بیان این مطلب که علی رغم اینکه جدول کشی و آسفالت کردن این شهرک وظیفه شهرداری نیست، عنوان کرد: شهرداری با این که وظیفه ای در این خصوص نداشت، جهت کمک و مساعدت به مردم شریف این شهرک، اقدام به جدول کشی کوچه های این محله کرده است.

ساکنان به استاندار نامه نگاری کنند و تقاضای قیر رایگان داشته باشند

این مقام مسئول افزود: در قضیه آسفالت نیز شهرداری تمایل به کمک دارد اما تامین این مقدار قیر در حال حاضر برای شهرداری ممکن نیست.

معاون امور زیر بنایی شهرداری بندرعباس به عنوان یک راه حل گفت: اگر ساکنان محله مکاتبه ای با استانداری در رابطه با تامین قیر رایگان داشته باشند، شهرداری جهت کمک به حل این مشکل پیش قدم می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد ظرف ۱۵ روز تمام شهرک نور آسفالت و ساکنان این محله مشکلاتشان در خصوص عدم آسفالت رفع خواهد شد.

بهادر در پایان با اشاره به اینکه شهرداری تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه صرف کوتاهی راه و شهرسازی در انجام وظایفش کرده، بیان کرد: برخی از شهروندان هم در این امر به دلیل عدم آگاهی از وظایف دیگر دستگاه ها از جمله راه و شهرسازی کوتاهی آن ها را به پای شهرداری می نویسند و از این نهاد مطالبه گری می کنند.

مردم این محله امیدوار هستند با ورود مسئولان ارشد به این موضوع مشکل طولانی مدت آنها خیلی سریع تر برطرف گردد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 29 مرداد 1398 ، کدخبر: 13980528001191 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین