پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
سگ های ولگرد در شهرستان زابل ماههاست که به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، معضلی که در آغاز سال تحصیلی جدید باید از آن به بزرگی یاد کرد. سگ های ولگردی که فضاهای عمومی و رفت و آمد را در سایه بی توجهی مسئولین به تصرف خود در آورده اند […]
شعارسال: سگ های ولگرد در شهرستان زابل ماههاست که به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، معضلی که در آغاز سال تحصیلی جدید باید از آن به بزرگی یاد کرد.

سگ های ولگردی که فضاهای عمومی و رفت و آمد را در سایه بی توجهی مسئولین به تصرف خود در آورده اند و محیط های رفت و آمد را برای دانش آموزان ناامن کرده اند بطوری که مصوبات دورهمی مسئولین قبل از شروع سال تحصیلی جدید هم نتوانست برای رفع آن گامی مثبت بر دارد.

یکی از شهروندان ساکن در زابل با ارسال چند تصویر و یک پیام کوتاه مفهومی بزرگ را در قالب یک تلنگر یادآور شد با نام: ” نا امنی دانش آموزان از وجود سگ های ولگرد/فلکه بسیج”

برگزاری جلسات متعدد در ادارات مختلف برای رفع مشکلات سد راه دانش آموزان و دانشجویان در شهریور ماه هر سال کلید می خورد و فرصت طلایی تابستان برای رفع معضلات موجود نادیده گرفته می شود و شاهد آنیم که در هفته های پایانی این فصل مشکلات از ذهن مسئولین عبور و به سالن جلسات کشیده می شود.

در پی نداشتن نتایج مثبت این جلسات را به سمت نمادین بودن سوق می دهد و مصوبات جلسات در لا به لای عدم توجه و نظارت به فراموشی کامل سپرده می شوند.

اواسط شهریور ماه امسال روابط عمومی فرمانداری شهرستان زابل از برگزاری جلسه بررسی چگونگی تعداد سگ. های ولگرد در شهر زابل خبر داد.

در این جلسه فرماندار زابل با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و احتمال ایجاد خطر از سوی سگ های ولگرد برای دانش آموزان و نیز شهروندان گفت : لازم است برای کاهش آمار سگ های ولگرد و حیوانات ناقل بیماری از طروقی که از سوی سازمان ها و نهاد های حامی حیوانات ابلاغ شده است ، استفاده کرد.

در این جلسه با دستور مهندس ناظری معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل مصوب شد دستگاه های ذیربط و دهیاری ها با شهرداری زابل بیش از پیش مساعدت و همکاری داشته باشند تا آمار کاهش روزانه سگهای ولگرد از حدود ۴۰قلاده (توسط شهرداری زابل) ، افزایش پیدا کند و با برنامه ریزی منسجم کوتاه مدت شاهد کاهش محسوس این حیوانات در سطح شهرستان باشیم.

* سخنی با نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان زابل:

جناب آقای فرماندار مشکلات ریز و درشت زیادی در سطح شهرستان زابل را شاهد می باشیم و هر چه رسانه ها از مشکلات می گویند با در بسته و عدم توجه کافی رو به رو می شوند.

وجود سگ های ولگرد در سطح شهر یک معضل ریز بود که با کمی تلاش به راحتی قابل حل شدن بود ولی امروز باید از آن به بزرگی یاد کرد تا آنجا که برای رفع آن جلسه برگزار می شود آن هم بدون داشتن نتیجه

از شما خواستاریم اداراتی که در راستای عمل به مصوبات جلسات فرمانداری ضعیف عمل می کنند را به رسانه ها و مردم معرفی کنید تا شاید این خود به تنهایی تلنگری باشد برای تلاش بیشتر مدیران برای رفع مشکلات ریز مردم.

خیلی زیباست اگر این سوال را پاسخگو باشید؛

* اکر سگ های ولگرد برای دانش آموزی ایجا مشکل کنند چه کسی پاسخگوست؟؟!

** سخنی با جناب شهردار؛

جناب شهردار آنقدر از سگ های ولگرد گفتیم و پاسخی از نوع اقدام و عمل دریافت نکردیم که ناامید شدیم حال اگر می دانید وقتش رسیده است اقدام کنید و با همکاری محیط زیست راهکار مناسبی برای کاهش این حیوان اتخاذ کنید تا هم مردم و هم رسانه ها به عملکرد شما در سال اقدام و عمل امیدوار تر شوند.

به نظر می رسد که نظارت در شهرستان آنقدر ضعیف راه خود را طی کرده است که برخی مدیران سوءاستفاده را پیشه و عدم انجام درست وظایف را از یاد برده و به فراموشی سپرده اند.

نظارت صحیح بر اجرای مصوبات توسط ناظر دولت در مرکز هر شهرستان صورت می گیرد و امیدواریم فرمانداری شهرستان زابل با جدیت تمام بر اجرایی شدن مصوبات نظارت داشته باشد تا فضای رفت و آمد برای فرزندانمان به محیطی آرام تبدیل گردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گندم خبر، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1395 ، کدخبر: 356 ، www.gandomkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین