پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در یک ماه اخیر 2 میلیارد تومان به دانشگاه‌ها در راستای ارتقا به تراز بین‌المللی پرداخت شده‌است، از درخواست 400 میلیارد تومانی این وزارت‌خانه برای سال آینده و ادامه این طرح خبر داد.

شعارسال: دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر درباره طرح منطقه‌ای کردن آموزش عالی گفت: آموزش عالی کشور به 10 منطقه تقسیم شده است و طرح مدیریت منطقه‌ای را دنبال می‌کنیم. تشکیل شورای آموزش عالی هم در راستای همین طرح است که در مناطق یک شورایی تشکیل شود و این شورا بتواند از وزارت‌خانه اختیار بگیرد تا در برنامه‌ریزی‌های آموزشی منطقه مستقیما ورود پیدا کرده و تصمیم‌گیری کند. همچنین در فضای هم‌افزایی با سایر مراکز آموزش عالی در هر منطقه هم‌فکری کنند و اولویت‌های جامعه را تشخیص دهند و همان جا تصمیم‌گیری کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به پروژه ارتقای دانشگاه‌های کشور به تراز بین‌المللی تاکید کرد: پروژه ارتقای دانشگاه‌های کشور به تراز بین‌المللی اردیبهشت امسال ابلاغ شد. براساس این طرح ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: همه کشورهای جهان و دولت‌های مختلف توجه ویژه‌ای به ارتقای جایگاه دانشگاه‌های خود در عرصه بین‌المللی دارند و ما هم باید در این راستا با همت زیاد و هدایت عالی‌ برای ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های خود در سطح جهان تلاش کنیم. البته این کار حمایت می‌خواهد و امیدواریم بتوانیم دانشگاه‌های خود را در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا ببینیم.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در این طرح در همین یک ماه اخیر 2 میلیارد تومان به دانشگاه‌ها پرداخت شده اما طرحی که برای سال آینده داریم درخواست 400 میلیارد تومان است که آن را ارائه کرده‌ایم ولی اینکه چقدر آن محقق شود بستگی به نظر مجلس شورای اسلامی دارد تا ببینیم چه تصمیمی خواهد گرفت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  آنا، تاریخ انتشار: 18بهمن 1396 ، کدخبر: 345197، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
بودجه های بخش های غیر مهم رو کم کنید و به وزارت عوم اضافه کنید
ا.ح75
ناشناس
Germany
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
ارتباط صنعت با دانشگاه که میسر شدنی نیست حداقل تو زمینه بین المللی شدن تلاش کنیم! این وزیر علوم برای ارتقای حقوق دانشگاه ها هم درخواست داده بود..کلا میخواد نصف بودجه کشورو بگیره فکر کنم..خخخخخ
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین