پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: میزان تولیدات علمی کشورهای جهان در حوزه فناوری نانو در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد.
شعار سال: جعفر مهراد گفت: بر اساس این گزارش بیش از ۱۵۴ هزار مقاله مرتبط با فناوری نانو در سال ۲۰۱۷میلادی در وب آو ساینس منابع شده است.

وی افزود: تقریبا ۵۰ درصد این مقالات توسط کشورهای چین، آمریکا، هند، ایران و کره جنوبی تولید شده و بر این اساس ایران با تولید هشت هزار و ۷۹۱ مقاله رتبه چهارم تولید علم و فناوری نانو را به خود اختصاص داده است.

بنیان گذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: تقریبا ۵۲ درصد کل مقالات فناوری نانو در سال ۲۰۱۷میلادی توسط چین، آمریکا و هنر تولید شده است. در صد تفکیک شده تولیدات علمی کشورهای برتر این حوزه از این قرار است:

جدول تولیدات علمی کشورهای برتر حوزه فناوری نانو

ردیف

کشور

درصد

مقاله

۱

چین

۳۲

۵۶۶۴۸

۲

آمریکا

۱۳

۲۴۱۰۰

۳

هند

۷

۱۲۶۱۸

۴

ایران

۵

۸۷۹۱

۵

کره جنوبی

۵

۸۸۷۳

۶

آلمان

۵

۸۴۳۶

۷

ژاپن

۴

۷۲۳۶

۸

فرانسه

۳

۵۷۱۴

۹

انگلستان

۳

۵۵۳۷

۱۰

روسیه

۳

۴۸۷۵



مهراد اظهار داشت: سهم سایر کشورهای جهان۲۰ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: عربستان سعودی و ترکیه در بین کشور های اسلامی به ترتیب با تولید دوهزار و ۸۰۲ مقاله و دو هزار و ۲۹۹ مقاله در حوزه فناوری نانو حائز رتبه های۱۶ و ۲۰ جهان هستند.

بنیان گذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: بعد از ۱۰ کشور نخست تولید کننده مقالات فناوری نانو کشورهای اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، کانادا، تایوان، عربستان سعودی، برزیل، سنگاپور و ترکیه قرار دارند.

متوسط استناد به هر مقاله نانو

مهراد اظهار داشت: متوسط استناد به هر مقاله فناوری نانو ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۳۴ است. این استناد در فاصله سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به ترتیب ۴.۶۵، ۸.۲۸، ۹.۹۶ و ۱۲.۵۴ است.

وی تاکید کرد: شاخص h ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی۸۳ گزارش شده است. ایران برای فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۲ میلادی نیز شاخص h ۹۱، ۹۸، ۱۰۳ و ۱۰۴ را بدست آورده است.

چهره ماندگار علمی کشورافزود: در بخش پتنت عملکرد دانشمندان ایران در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور در حوزه فناوری نانو که در اداره پتنت و علایم تجاری آمریکا به ثبت رسیده است برایسال۲۰۱۷ میلادی ۱۳ پتنت،سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰،سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۲ پتنت،سال ۲۰۱۴ میلادی هشت پتنت وسال ۲۰۱۳ میلادی ۱۱ پتنت بوده است.

مهراد گفت: رتبه ۱۰ دانشگاه برتر کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی در حوزه فناوری نانو به شرح زیر است:

جدول دانشگاه های برتر در حوزه تولید علم نانو

ردیف

دانشگاه

تعداد مقاله

۱

آزاد اسلامی

۲۰۲۹

۲

تهران

۶۰۳

۳

صنعتی امیرکبیر

۴۲۵

۴

صنعتی اصفهان

۴۱۳

۵

کاشان

۳۶۴

۶

صنعتی شریف

۳۵۳

۷

تربیت مدرس

۳۴۹

۸

علوم پزشکی تهران

۳۲۰

۹

علم و صنعت ایران

۲۸۴

۱۰

تبریز

۲۷۰

۱۱

فردوسی مشهد

۲۶۸

۱۲

پیام نور

۲۴۷


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 بهمن 96، کد مطلب: 4208556: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین