پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
دبیرکل کمیته المپیک با اشاره به اقدامات این کمیته در رابطه با برخورد غیراخلاقی اسپانسر بازیهای المپیک گفت: ایران خواستار رسیدگی به این موضوع و عذرخواهی شده است.

شعارسال: اسپانسر بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی (کمپانی سامسونگ) در اقدامی غیراخلاقی از اعطای هدیه ویژه این بازیها که یک عدد گوشی همراه است به اعضای کاروان ایران امتناع کرد. این اقدام واکنش مسئولان کمیته ملی المپیک ایران را به همراه داشت.

در همین رابطه رئیس کمیته ملی المپیک ایران به سرپرست کاروان اعزامی به کره جنوبی دستور داده تا ضمن خرید گوشی برای ملی پوشان از آنها دلجویی کند. همچنین از سوی وی اقدامات لازم از طریق رایزنی با وزارت امورخارجه و جهت پیگیری دلیل این اقدام انجام شده است.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در رابطه با اقدامات انجام شده برای برخورد با اقدام غیراخلاقی اسپانسر بازیهای المپیک زمستانی توضیح داد وگفت: به سفیر کره جنوبی در تهران نامه زدیم و خواستار پیگیری موضوع شدیم. کمپانی سامسوگ اسپانسر اصلی مسابقات است و تنها از این حیث اقدام این کمپانی باید مورد پیگیری قرار بگیرد. اگر کمپانی دیگر که اسپانسر نبود چنین اقدامی را انجام می داد اهمیت زیادی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه  کمیته ملی المپیک به صورت رسمی خواستار رسیدگی به این اقدام غیراخلاقی و عذرخواهی از اعضای کاروان ایران شده است، خاطرنشان کرد: قبل از اطلاع از موضوع بلافاصله از وزارت امورخارجه تماس گرفتیم. شخص صالحی امیری با محمد جواد ظریف تماس تلفنی داشت. بعد از این تماس و هماهنگی های انجام شده، وزیر امورخارجه به همکاران خود دستور داد موضوع به صورت جدی از طریق مقامات ایرانی در کره جنوبی پیگیری شود و احتمالا بیانیه ای هم در این زمینه صادر می‌شود تا موضع گیری رسمی مسئولان ایران در این زمینه مشخص شود.

شهنازی با تاکید بر اینکه اصلا بحث هدیه و گوشی مطرح نیست، یادآور شد: مهم بحث تبعیضی است که میان ورزشکاران ایران با دیگر کشورها گذاشته شده است. خوشبختانه در این رابطه کمپین کاملی میان ما، وزارت امورخارجه  و رسانه ها تشکیل شد که قطعا پیگیری موضوع، نتیجه بخش خواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396 ، کدخبر: 4223001 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
ینی واقعا تو زمینه ورزشی دیپلماسی ایران انقدر ضعیف واقع شده تو این چن سال که جا برای حرف زدن نمیذاره
ا.ف75
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
آبروی ایرانی هارو در جهان برد سامسونگ با این حرکت زشت و نابخردانه ش
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
بابا شما ها که هرطور دوستدارید با هرکشوری که دوستدارید دارین هربخوردی می کنید و سره ناسازگاری برداشتید به بقیه هم حق اعتراض بدید یا خودتونو درست کنید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین