پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

شعارسال: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» اظهار کرد: در پی مشاهده مواردی از آنفلوانزای پرندگان در شهرستان دالاهو، اقدامات کنترلی و بهداشتی در استان در حال انجام است و تاکنون موردی از انتقال این نوع از ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طیور به انسان در استان گزارش نشده است.

شکیبا افزود: هرگونه تلفات مشکوک طیور با گزارش تلفنی هم به دامپزشکی و هم ستادهای شهرستانی اطلاع‌رسانی شده و در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم توسط تیم‌های مشترک سازمان دامپزشکی ومعاونت بهداشتی در محل انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شهروندان خواست تا از خرید مرغ زنده به طور جدی خودداری کرده هم‌چنین با اطمینان خاطر مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی و بهداشت تهیه کنند.

شکیبا رعایت نکات بهداشتی را از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برشمرد و افزود: شهروندان باید از گوشت‌های آماده و منجمد بسته‌بندی شده با مجوز بهداشتی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در روستاها نیز باید کودکان را از طیور و پرندگان دور نگه داشت و پرندگان باید تا حد امکان در مکانی دور از محل زندگی افراد نگهداری شوند.

شکیبا افزود: استفاده از دستکش و ماسک در هنگام ذبح و پرکنی و آماده‌سازی پرندگان برای طبخ و شست‌وشوی مکرر دست با آب و صابون حداقل به مدت 30 ثانیه پس از تماس الزامی است.

وی نسبت به شکار پرندگان مهاجر و آزاد مانند مرغابی، غاز و قو و ... هشدار داد و افزود: از خرید و فروش، نقل و انتقال و ذبح و پرکنی پرندگان به خصوص پرندگان مهاجر باید خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از مردم خواست بیماری و یا تلف شدن پرندگان خود را به سرعت به سامانه 1512 سازمان دامپزشکی و یا 190 مرکز بهدشت استان گزارش دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1396، کدخبر: 96112112164، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین