پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تایید پنجمین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

شعار سال: دکتر نادر پرور افزود: در پی گزارش تلفات طیور در حاشیه شهر کرمانشاه، اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی در منطقه حضور یافته و پس از اخذ نمونه و تایید بیماری توسط آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی، مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای را تشدید و با همکاری فرمانداری، ادارات ذیربط، حمایت دستگاه قضایی و خود پرورش دهنده نسبت به معدوم سازی کلیه طیور واحد مذکور اقدام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این کانون بیماری در حاشیه شهر کرمانشاه و در یک واحد پرورش غیرمجاز مرغ بومی مشاهده شده، گفت: خوشبختانه تاکنون واحدهای صنعتی پرورش طیور درگیر این بیماری نشده اند.

این مسئول در ادامه گفت: کلیه طیور بیمار معدوم و به روش بهداشتی دفن شدند.

پرور نوع ویروس کانون های مشاهده شده در استان را N5H8 اعلام و تصریح کرد: تاکنون انتقال این نوع از ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طیور به انسان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از عموم مردم خواست تا از خرید مرغ زنده به طور جدی خودداری کرده و همچنین با اطمینان خاطر مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرورش دهندگان صنعتی طیور لازم است با رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه ای سلامت طیور پرورشی خود را تضمین کنند.

پرور با تاکید بر لزوم خودداری از شکار پرندگان مهاجر، توصیه کرد: پرورش دهندگان طیور بومی از خرید مرغ بومی از دوره گردها خودداری کرده تا از ابتلای طیور روستایی به بیماری محافظت کنند.

وی اشاره ای هم به روش های انتقال این بیماری داشت و افزود: تماس با پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، تهیه دان از منابع غیرمطمئن به خصوص کانون های آلوده، عدم پاکسازی و ضدعفونی کامل محل نگهداری طیور و... از جمله راه های انتقال این بیماری محسوب می شود.

پرور همچنین شروع ناگهانی تلفات با روند افزایشی، انتشار ناگهانی بیماری، کاهش شدید مصرف دان، بیحالی شدید، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد و سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا را از جمله علائم بیماری در طیور و پرندگان عنوان کرد.

پرور از پرورش دهندگان و مردم خواست هرگونه تلفات طیور را با شماره 1512 و یا شماره پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه درمیان بگذارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دایکان، تاریخ 1 اسفند 96، کد مطلب: 96120100131: www.dayikan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
چقد خوب ک سریع وارد عمل شدن و معدوم کردن تا به انسان ها منتقل نشه.دمشون گرم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین