پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت : 20 کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از ابتدای تیرماه امسال در این استان شناسایی و کنترل شده است.

شعار سال: شهرام موحدی روز سه شنبه، شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون و فلاورجان را کانون های آلوده به این ویروس اعلام و اضافه کرد : 19 کانون آلوده در مرغداری های نجف آباد و تیران و کرون و یک کانون آلوده در مرغداری های فلاورجان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد : تاکنون یک میلیون و 360 هزار قطعه پرنده در کانون های آلوده، معدوم شده و به همین دلیل باید 14 میلیارد ریال خسارت به مرغداران پرداخت شود.

وی ادامه داد : بیمه طیور جزو بیمه های اجباری است و پرورش دهندگان مرغ باید طیور خود را بیمه کنند تا در مواقع بروز خسارت با مشکل مواجه نشوندموحدی با بیان اینکه ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال فعالتر می شود، گفت: هر گونه بی توجهی برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات زیادی را به صنعت طیور وارد می کند بنابراین باید اقدامات بهداشتی، قرنطینه ای و امنیت زیستی در بالاترین حد انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد : همه مواد غذایی مزرعه پرورش طیور باید زیر نظر دامپزشکی تهیه و هرگونه ورود و خروج مواد مرغداری اعم از نهاده ها، کود مرغی و تخم‌ مرغ باید با گواهی سلامت و با مجوز دامپزشکی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرورش دهندگان طیور موظف هستند هرگونه تلفات غیرعادی واحدهای تولیدی خود را در اسرع وقت به مراکز دامپزشکی اطلاع دهند، تصریح کرد: در غیر اینصورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گفته وی کارگران واحدهای پرورش طیور در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان تاثیرگذارند.

موحدی افزود : اجساد طیور تلف شده باید بلافاصله معدوم شوند و از قرار دادن آنها در اختیار حیوانات از جمله سگ، گربه و یا پرندگان خودداری کنند زیرا در صورتی که این حیوانات از طیور آلوده مصرف کنند، باعث انتقال این ویرس خواهد شد.

استان اصفهان با 23 شهرستان و یک هزار و 831 روستا، دارای دو هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و بیش از 10 هزار مرکز بسته بندی و فرآوردی فرآورده های خام دامی است.

استان اصفهان با 180 واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید 5.9 میلیون قطعه مرغ و 95 هزار تن تخم مرغ در سال، رتبه دوم تولید تخم مرغ در کشور را داردبیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 29 آبان 97، کد مطلب: 83106036، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین