پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اقدامات انجام شده جهت کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان به انسان را تشریح کرد.

شعارسال: دکتر محمد مهدی گویا رباره نوع آنفلوآنزای مشاهده شده در پرندگان دریاچه خلیج فارس تهران توضیح داد و گفت: نوع آنفلوآنزای پرندگان که در تهران گزارش شده، H۵N۸ است که با موارد آنفلوآنزای پرندگان گیلان، تفاوت دارد. با این حال نگرانی خاصی درباره سرایت آن به انسان وجود ندارد؛ چون تاکنون موردی از ابتلای انسان به این ویروس دیده نشده است.

وی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی در این زمینه، ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا می‌تواند بین همه انواع پرندگان از جمله طیوری که در مرغداری‌ها هستند، دیده شود. علاوه بر آن این ویروس‌ها می‌توانند تغییر شکل پیدا کنند.

گویا درباره اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های مسئول در این زمینه برای کنترل شیوع این بیماری به انسان نیز توضیح داد و گفت:  ما تمام کسانی که با این پرندگان در ارتباط بوده‌اند را واکسینه کرده و به آنها داروی پیشگیری داده‌ایم. علاوه بر آن برای اطمینان از اینکه آنها در خطر نیستند ۱۰ روز تحت مراقبت قرار می‌گیرند. همچنان تاکیدمان بر آن است که مردم باید از شکار، بازی، تماس و خرید لاشه پرندگان وحشی در بازارهای غیرمجاز خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیشتر درباره بیماری‌زایی ویروس آنفلوآنزای H۵N۶ که در منطقه‌ای در گیلان مشاهده شده، اعلام کرده بود که تا کنون فقط ۱۸ مورد از ابتلا به این بیماری در دنیا گزارش شده و همه این موارد نیز در کشور چین اتفاق افتاده است. اگرچه این ویروس توانایی انتقال به انسان را دارد، اما تا امروز این بیماری به جز چین در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار27بهمن 96، کدخبر: 96112715174،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
بنده های خدا اونایی که مرغداری دارن.این انفولانزا ها باعث ورشکستگی شون هم میشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
باید هرچه سریع تر استان هایی که در آن این آنفولانزا انتشار یافته قرنطینه شوند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
همین اگه زود بهش رسیدگی نشه باعث بالا رفتن قیمت طیور میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین