پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: مرغ ها و تخم مرغ های آلوده به آنفلوانزای مرغی به راحتی بیماری را به انسان انتقال داده و آنها را به دام مرگ می اندازد.

شعارسال: محمدحسین عزیزی در خصوص شیوع آنفولانزای مرغی در ایران گفت: آنفولانزای مرغی یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان است که در زمره بیماری‌های خطرناک قرارداشته و کشنده محسوب می‌شود.

وی افزود: ویروس این بیماری از بدن طیور به انسان منتقل شده و بدون هیچ نشانه‌ای افراد را مبتلا می‌کند. انتقال ویروس آنفولانزای مرغی در فصل پاییز و زمستان با روند رو به رشدی همراه است و از طریق پرندگان مهاجر به طیور سالم منتقل می‌شود.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطرنشان کرد: ویروس آنفولانزای مرغی از طریق مدفوع پرندگان مهاجر از سایر مناطق به آب‌ها و مراتع آزاد و مرغداری‌ها منتقل می‌شود بنابراین در صورت رؤیت این بیماری در بین مرغداری‌ها باید تمام طیور معدوم شود تا از روند انتقال آن به افراد و دیگر پرندگان جلوگیری شود.

عزیزی اذعان داشت: ارتباط مستقیم فرد با پرندگان بیمار یا لاشه این حیوان می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری باشد همچنین در صورت مصرف گوشت طیور آلوده به بیماری مصرف‌کنندگان مبتلا به ویروس شده و تقریباً‌راه درمانی برای آن وجود ندارد؛ بنابراین بر طبق اخبار اخیر مبنی بر شیوع این بیماری در بین مرغداری‌ها نسبت به معدوم‌سازی مرغ‌ها اقدام شده و از کشتار این حیوانات جلوگیری شده است.

وی یادآور شد: سیاه شدن و خونریزی ساق پا، کاهش شدید تولید تخم‌مرغ از جمله علائم مشروط در بروز ویروس ناقل بیماری مرغ‌ها محسوب می‌شود. این در حالی است که با مشاهده و رویت این ویروس به علت آلودگی گوشت بسیاری از طیور و تخم‌مرغ‌ها با کاهش تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور روبرو شدیم و این امر منجر به افزایش قیمت اینگونه محصولات در کشور شد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در پایان اظهار داشت: مصرف مرغ و تخم مرغ های آلوده به بیماری بیماری را به افراد منتقل می کند.بنابراین به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفولانزای مرغی به مردم توصیه می‌شود در صورت داشتن طیور از تماس مستقیم بدون دستکش با آن‌ها خودداری کرده و ترجیحاً از نگهداری پرندگان در خانه بپرهیزند. همچنین تهیه مرغ و پرندگان کشته شده خارج از سیستم دامپزشکی و بهداشتی می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری محسوب شود. لازم به ذکر است به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری گوشت مرغ را به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشانده و از قرار دادن تخم‌مرغ و محصولات گوشتی پرندگان در جوار مواد غذایی دیگر جلوگیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 21 دی 1396 ، کدخبر: 385728 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین