پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
اجرای طرح مبارزه با فروش مرغ زنده در شهرستان دالاهو از مباحث مطرح شده در دومین جلسه کمیته پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دالاهو بود.
شعارسال: دومین جلسه کمیته پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دالاهو امروز سه شنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف برای پیشگیری از بروز این بیماری در سطح شهرستان تاکید شد.

دکتر صید محمد قاسمی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را یک بیماری مشترک بین انسان و پرندگان برشمرد و اظهار داشت: این بیماری دارای علایم تنفسی، گوارشی و عصبی است.

* موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دالاهو مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو اشاره ای به وضعیت این بیماری در جهان، کشور و استان کرمانشاه داشت و تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون با وجود مراقبتهای فعال و غیر فعال در این شهرستان مورد مشکوک به این بیماری مشاهده نشده است.

دکتر قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر کرندغرب هیچگونه مکان فروش مرغ زنده وجود ندارد و در شهرهای گهواره و ریجاب نیز برنامه مبارزه با فروش مرغ زنده در حال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم برای خودداری از خرید مرغ زنده و شکار پرندگان، خواستار همکاری سایر دستگاههای دولتی از نظر نیروی انسانی و امکانات با شبکه دامپزشکی در صورت بروز احتمالی این بیماری شد.

وی بیان داشت: شهروندان در صورت مشاهده، هرگونه تلفات طیور به شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو را با شماره تماس ۳۷۲۲۱۶۵ و یا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.

همچنین در این جلسه تاتار فرماندار شهرستان دالاهو نیز ضمن تشکر از تلاش ها و اقدامات شبکه دامپزشکی در حفظ سرمایه های دامی، تاکید کرد: فرمانداری و ادارات شهرستان نیز آماده همکاری با شبکه دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری آنفلوآنزای پرندگان می باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کدخبر: 3913602 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین