پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
فرودگاهی که زمانی نام بین المللی را یدک کشیده و گاها تک پروازهای خارجی هم در آن انجام می شد اکنون تنها نامی از بین المللِ آن باقی مانده است و فقط به پروازهای داخلی آن هم به چند شهر خاص کشور می پردازد!..

شعارسال: طی روزهای گذشته خبرهایی منتشر شده که بر اساس آن تک پروازهای هفتگی یا دو هفته ای از مبدا بوشهر به دبی برداشته شده و فرودگاه بوشهر که تاکنون از آن با نام فرودگاه بین المللی نام برده می شد، این پسوندش را از دست داد و دیگر بین المللی نیست.

شنیده ها حاکیست، کشور امارات اعلام کرده که فقط هواپیماهای دارای موتور جت می توانند در فرودگاه شماره دو دبی فرود بیایند و بنابراین به دلیل عدم انجام چنین پروازهایی از فرودگاه بوشهر به دبی باید گفت عملا دست بوشهر از این پروازهای برون مرزی خالی مانده است.

در حال حاضر مسافرین بوشهری به ویژه فعالین اقتصادی برای سفر به دبی باید به استان های همجوار یا مرکز کشور مراجعه کنند و این موضوع هم از لحاظ وقت و هم هزینه زیان های جبران ناپذیری به بخش اقتصادی بوشهر وارد می کند.

بوشهر؛ اولین های کشور در بخش فرودگاهی

با نگاهی به سابقه فرودگاهی استان بوشهر مشاهده می شود این استان از اولین و قدیمی ترین استان های کشور بوده است که در آن فرودگاه احداث شد اما اکنون به یکی از مناطقی تبدیل شده که به دلیل نبود تجهیزات مناسب با کوچکترین وزش باد یا گرد و غباری پروازهای آن لغو می شود و یا به دلیل نبود هواپیماهای مناسب از پروازهای آن به کشورهای همسایه جلوگیری می گردد.

استان بوشهر که در حال حاضر دارای چهار فرودگاه یکی در مرکز استان، یک فرودگاه در شهر امام حسن(منطقه بهرگان)، یکی در عسلویه و دیگری جم می باشد اما ظاهرا هیچ یک از این فرودگاه ها از قابلیت لازم برای پروازهای خارجی برخوردار نبوده و تنها فرودگاهی که گهگاهی چنین پروازهایی را انجام می داد فرودگاه بین المللی بوشهر بود که با چنین قانونی این فرودگاه هم به جمع دیگر فرودگاه های استان پیوست.

البته استان بوشهر در دهه 40 نیز دارای فرودگاهی در شهر گناوه بود که این فرودگاه هم بنا به دلایلی از جمله گسترده شدن شهر و احداث فرودگاه در شهر امام حسن به مخروبه ای تبدیل شد که اکنون در گذر از گناوه به راحتی قابل مشاهده است.

بوشهر؛ استانی ثروتمند اما محروم

جای تاسف است که استانی مانند بوشهر که در تمامی محافل اقتصادی، سیاسی و خبری از آن به عنوان استانی متمول و دارای منابع عظیم مالی نام برده می شود در این بخش نیز از دیگر استان های کشور عقب بماند.

از طرفی اگر به تاریخچه تجارت و بازرگانی در بوشهر به ویژه ارتباطات مردم این استان با کشورهای همسایه و همچنین آسیای دور نگاهی بیندازیم تاسفمان باید بیشتر هم بشود زیرا هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات و واردات کشور از بندر بوشهر صورت گرفته و اگرچه ورود و خروج کالا از طریق دریا انجام می شود اما برای سهولت ارتباطات مدیران شرکت های مختلف اقتصادی استان با کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان می بایست بخش سفرهای هوایی از طریق فرودگاه بوشهر تقویت شود که ظاهرا نه تنها اینگونه نشد بلکه از اندک پروازهای خارجی هم محروم ماندیم!

زیان هایی که به بخش اقتصادی استان وارد می شود

به بیان دیگر سرمایه گذاران، مدیران و فعالین اقتصادی بوشهر برای انجام کارها و فعالیت های اقتصادی خود یا باید ابتدا به مرکز کشور و سپس به دیگر کشورها سفر کنند یا از طریق فرودگاه هایی مانند شیراز یا اهواز می بایست به سفرهای خارجی خود بپردازند و این موضوع چه از لحاظ زمان و چه هزینه های اقتصادی به نفع استان و سرمایه گذاران آن نیست.

فرودگاهی که دیگر بین المللی نیست

به نظر می رسد علی رغم پتانسیل های گسترده ای که در استان بوشهر وجود دارد اما نادیده گرفتن این ظرفیت ها توسط مسئولین باعث شده تا بار دیگر مردم استان به ویژه سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی آن متضرر شوند و فرودگاهی که زمانی نام بین المللی را یدک کشیده و گاها تک پروازهای خارجی هم در آن انجام می شد اکنون تنها نامی از بین المللِ آن باقی مانده است و فقط به پروازهای داخلی آن هم به چند شهر خاص کشور می پردازد!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری نسیم جنوب، تاریخ انتشار خبر 21 بهمن 1394، کدمطلب: 188785، www.nasimjonoub.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین