پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۵۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت:‌ به احتمال بسیار لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در هفته اول اسفند به صحن علنی ارائه می شود.

شعارسال:نایب رییس فراکسیون زنان مجلس گفت:‌ به احتمال بسیار لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در هفته اول اسفند به صحن علنی ارائه می شود.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، گفت:‌ لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان با هدف حمایت از افراد زیر 18 سال و پیشگیری از جرایم ارتکابی علیه آنها در سال 91 به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی توسط دولت ارائه شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ در این لایحه، همه افراد زیر 18 سال اعم از کودکان بزه دیده، در معرض آسیب و خطر و بزهکاری را شامل می شود که نیازمند یک رویکرد حمایتی می باشند.

وی با تاکید براینکه این حمایت ها شامل حمایت کیفری از طریق جرم انگاری جرایم علیه حقوق مادی و معنوی طفل است که در آن بهره کشی از کودک و جرایم علیه تمامیت جسمانی و ازدواج با صغار و امتناع از اعلام جرم به مقامات قضایی نیز جای می گیرد، تصریح کرد:‌ در راستای این حمایت ها ضرورت تخصیص شعبی برای رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان نیز مدنظر قرار گرفته و دفتری برای حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر جهت معرفی به نهاد ذیربط برای مداخله فـوری با رویکرد پیشـگیری از بـزه دیـدگی یـا افـزایش آسـیب وارده را می توان نام برد.

ذوالقدر ادامه داد: به دلیل تغییرات اجتماعی در سطح جوامع و بروز آسیب های اجتماعی و معضلات نوظهور در سطح جامعه وانواع آسیب های جسمی، جنسی و روحی و روانی علیه کودک که فاقد هویت مرئی هستند، قطعا قوانین موجود نمی توانست جوابگوی نیاز کودکان باشد و عدم دارا بودن حمایت قانونی و قضائی از این کودکان باعث بروز آسیب های پنهانی در جامعه می شود که اجازه پرورش سرمایه های انسانی جامعه آنگونه که نیاز کشور برای طی مسیر توسعه می باشد را نمی داد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس، گفت:‌ فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به منظور مطالبه گری کودکان که صدای برای مطالبه و خواست خویش ندارند، موضوع لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به جدیت مورد پیگیری قرار داده است که هم اینک در کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در حال تهیه گزارش نهائی می باشد، بنابراین امید است هفته اول اسفند ماه این لایحه به صحن مجلس ارائه شود و متعاقب وصول آن فراکسیون زنان در نظر دارد با اخذ امضای نمایندگان این لایحه را در اولویت های بررسی وبا قید دو فوریت در صحن علنی جهت تصویب قراردهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار 30 بهمن96،کدخبر: 238099 ، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
اگه بشه در روند تربیتی اسلامی هم لایحه های حمایتی تصویب بشه خیلی خوب میشه برای این سرزمینو ایندش
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
مخصوصا همینجور که داره اخبار تجاوز به حقوق کودکانمون روز به روز تو ایران توسط خانواده های خودشون بیشتر مبشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
اگه به چیزایی ک میگن عمل کنن خیلی خوب میشه مظوم ترین قشر جامعه بچه هایی هیتن ک دارن تاوان بی مسیولیتی والدینشونو میدن م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین