پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۷۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود بیش از 20 هزار فارغ‌التحصیل دکتری بیکار در جامعه، تاکید کرد: اکنون ماموریت دانشگاه آزاد تربیت تحصیل‌کرده بیکار نیست، بلکه حل مشکل بیکاری جوانان است.

شعارسال: جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدحسن برهانی‌فر سرپرست دانشگاه آزاد استان البرز، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده امام جمعه کرج، حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و اعضای هیأت امنای این دانشگاه در واحد کرج برگزار شد.

فرهاد رهبر با تشکر از دکتر برهانی‌فر در پذیرش مسئولیت، گفت: شهر کرج، شهر صنعتی است که دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز می‌تواند با داشتن تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و وجود رشته‌های مرتبط با صنعت، با برنامه‌ریزی و تشکیل یک تیم متخصص برای تبدیل ایده به ثروت و کسب درآمد غیرشهریه‌ای و حل مسائل و مشکلات جامعه موفق باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در تمام دانشگاه‌های معتبر دنیا اگر استاد گرنت نداشته باشد و به بیان مسائل پیرامونی و حل آن نپردازد، به این معنی است که توانایی کار در محیط علمی را ندارد، افزود: همان‌طور که پیش از این نیز مطرح شده، تمامی روسای واحدهای دانشگاهی با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه و مقررات مرتبط و متناسب با ظرفیت‌های موجود استانی با نظارت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان آتش به اختیار هستند.

وی هدف دانشگاه آزاد اسلامی را حل مسائل و مشکلات کل جامعه و تامین منافع ملی دانست که باید چرخه متوقف شده اقتصاد ملی را به حرکت در آورد.

رهبر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که با درایت حضرت امام(ره) و حمایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دهه 60 تا 70 با ماموریت گسترش آموزش عالی کشور وارد صحنه آموزش کشور شد، شجره طیبه‌ای است که موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و اگر این مجموعه عظیم آموزشی کشور نبود، نزدیک به 5.7 میلیون نفر فارغ‌التحصیلان آن از آموزش عالی محروم می‌شدند.

وی در ادامه با اشاره به نرخ رشد منفی جمعیت دانش‌آموزی و وجود بیش از 20 هزار فارغ‌التحصیل دکترای بیکار در جامعه تاکید کرد: اکنون ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی تربیت تحصیل‌کرده بیکار نیست، بلکه حل مشکل بیکاری در جوانانی است که زمانی در تربیت شان بسیار تلاش کرده است.

دکتر رهبر، دانشگاه آزاد اسلامی را در کل کشور دارای شبکه برنامه‌ریزی گسترده برشمرد که می‌تواند با لحاظ کردن آموزش‌های مهارتی و تربیت تکنسین، آموزش‌های مورد نیاز صنایع موجود در استان‌ها و آموزش‌های پودمانی و در حال کار، از این آیتم‌ها در کسب درآمدهای کوتاه‌مدت بهره بگیرد.

وی با اشاره به بودجه پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، خاطرنشان کرد: اگر تدبیر و آینده‌نگری نباشد در بلندمدت به مشکل برخورد خواهیم کرد و یک تیم متخصص در این استان باید با هماهنگی و کمک ستاد، اسناد پشتیبان را به صورت کارشناسانه و دقیق به بودجه پیشنهادی الحاق کند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان البرز با ارائه پیشنهاداتی در‌خصوص آموزش نحوه دقیق برنامه‌ریزی راهبردی، استفاده از فضاها و امکانات موجود به صورت بهینه، برگزاری دوره‌های عملیاتی در واحدهای استان با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی کاربردی تاکید کرد.

در ادامه سایر اعضا با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود، به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مطرح شده پرداختند. در پایان، دکتر فرهاد رهبر ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، سانحه سقوط هواپیما در یاسوج و درگذشت چند عضو از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در این حادثه را به جامعه دانشگاهی کشور و خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت.

در این نشست همچنین دکتر حسین بدیعی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه، دکتر محسن امینی مدیر برنامه و بودجه، دکتر سیدهادی سیدفضلی سرپرست صندوق رفاه و تسهیلات اعتباری و دکتر سیدرضا موسوی‌نیا مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 ، کدخبر: 349219 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
دانشگاه آزاد اسلامی خود بنظرم عامل بیکاری بسیاری از جوانان با استعداد است و با پولی کردن مدرک و دادن قشر غیر آزموده به عنوان خروجی از دانشگاه ، بسیاری از فرصت های شغلی را از بین برده است
ا.ح75
ناشناس
Sweden
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
این حرف هارو سال هاست که داریم می شنویم و هیچ عملی ندیدیم وقتی دولت بودجه سرمایه گذاری برای اختصاص دادن به اشتغال جوانان رو نداره نمی تونه فقط با شعار های قشنگه مسئولین سر ملتو بیشتر از این شیره بماله
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین