پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از سیاست‌های خصمانه فرانسه در قبال این کشور، تأکید کرد که پاریس از تروریست‌های حاضر در سوریه همچنان حمایت می‌کند.

شعارسال: وزارت خارجه سوریه «مواضع خصمانه» فرانسه را که با هدف «اعمال فشار سیاسی و تهدید حاکمیت» دمشق است،‌ رد کرد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، «فرانسه تا زمانی که از تروریسم حمایت می‌کند و دستش آغشته به خون ملت سوریه است، در جایگاهی نیست که در صلح سوریه نقشی داشته باشد».

دمشق با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اظهار داشت که سیاست فرانسه با ارسال نامه در این شورا در حد ترویج دروغ و ادعاهای فاقد عینیت باقی نمی‌ماند؛ نامه‌هایی که هدفش دگرگون کردن واقعیت‌ها و حمایت از گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌ها و افراد وابسته به آن است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که «سیاست فرانسه از آغاز بحران سوریه ایفای نقش سرنیزه در حمایت از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه به ویژه جبهه النصره و گروههای وابسته به آن بوده است».

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که رسانه‌ها با صدا و تصویر، واقعیت حمایت مالی فرانسه از جبهه النصره را ثابت کردند.

به گفته دمشق، نامه فرانسه در هفتم فوریه بی‌گمان نشان دهنده نبود اراده سیاسی دولت فرانسه است که بخواهد شیوه خود در حمایت از تروریسم و پشتیبانی از تروریستها را تغییر دهد.

در نامه‌های سوریه آمده است که این شیوه به حیثیت این کشور در منطقه و جهان خدشه وارد می‌کند و این کشور را در ردیف کشورهایی قرار میدهد که خون و کرامت ملت سوریه را با مشتی دلار و چند بشکه نفت معاوضه کردند.

دمشق در پایان از شورای امنیت خواست که مانع از اقدامات فرانسه شود؛ اقداماتی که اعتبار شورای امنیت را زیر سوال برده و قطعنامه های آن را نقض کرده و سبب می‌شود که تروریست‌ها در داخل این شورا رأی و نماینده داشته باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4اسفند1396، کدخبر: 13961204000207: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
فرانسه کشوری هست که دوست دارد خود را بزور در هندسه جدید قدرت جای دهد ، با اقدامات چندسال گذشته فرانسه در سوریه هیچ جای اعتمادی به این کشور نیست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین