پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
دروازه ایتالیا کلید اصلی آغاز روابط سوریه و اروپا و آب شدن یخ روابط اروپا با سوریه محسوب می‌شود. رم ارتباط با سوریه را در سطح عالیرتبه از بیش از دو سال پیش آغاز کرده است.

شعارسال: به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، روابط رم با سوریه از بیش از دو سال پیش با سفر آلبرتو مانینتی به دمشق بعد از سفر محمد دیب زیتون، مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه به رم آغاز شد.

در آن زمان رم به واسطه مدیر اطلاعات با دمشق ارتباط برقرار کرد و به شرکای اروپایی‌اش درباره این تماس اطلاع داد. آن‌ها اصرار کردند که یک مسؤول سوری که نامش در لیست تروریسم وارد نشده واسطه این ارتباط باشد و مرکز اصلی ارتباط در بیروت به واسطه عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت لبنان باشد.

بعد از سفر زیتون به رم تماس‌ها کاهش یافت تا اینکه اروپایی‌ها تصمیم گرفتند بعد از نتایج میدانی اخیر در سوریه روابطشان را ازسر بگیرند. ازسرگیری روابط بیش از دو ماه است که اتفاق افتاده و دو موضوع اصلی این روابط مبارزه با تروریسم و آوارگان سوری در خاک کشورهای اروپایی است. در مقابل نیز دمشق خواهان درج موضوع محاصره اقتصادی و تحریم‌های اروپا در دستورکار و بررسی جدی آن شده و اصرار کرده بود که تماس سیاسی باشد.

در همین راستا، رم پیشنهاد داد که از طریق فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این ارتباط صورت گیرد.

دمشق اما با این پیشنهاد مخالفت و اعلام کرد که علی مملوک، مدیر دفتر امنیت ملی را برای این مأموریت نامزد کرده است. اما مملوک به دلیل اینکه نامش در لیست سیاه قرار دارد از سوی اروپایی مورد قبول نیست.

چند هفته از تبادل نامه‌ها میان دو طرف گذشت بدون اینکه نتیجه‌ای حاصل شود.

اما اخیرا عباس ابراهیم با مدیر اطلاعات ایتالیا در بیروت دیدار کرد و پرونده سوریه بند اصلی مذاکرات وی بود. بعدا ابراهیم به رم رفت و در آنجا ایتالیایی‌ها موافقت کردند که مملوک فرستاده سوریه برای ازسرگیری روابط با طرف اروپایی باشد.

همچنین رم یک هواپیمای خصوصی به دمشق فرستاد تا مسؤول سوری را منتقل کند. وی با "مارکو مینیتی"، وزیر کشور ایتالیا و مدیر اطلاعات دیدار کرد. در این دیدار مسؤولان ایتالیایی اعلام کردند که دمشق نتایج مثبتی درباره محاصره اقتصادی ار جانب اروپا را مشاهد خواهد کرد. آن‌ها به وی وعده دادند که با شرکای اروپایی به ویژه طرف آلمانی در این زمینه صحبت خواهند کرد. هر چند که فرانسه و انگلیس با هرگونه همکاری با دمشق مخالفند.

در همین راستا، اخیرا رئیس اطلاعات ایتالیا به دمشق رفت تا پرونده‌های مشترک را بررسی کند.

پاریس خواهان همکاری با سوری‌ها اما از طریق میانجیگری طرف سومی مثل تهران یا دیگر هم‌پیمانانش است اما این‌ها ایفای چنین نقشی را رد کرده‌اند. لیست تروریست‌های فرانسوی که امنیت سوریه در اختیار دارد و بازداشت‌شدگان فرانسوی در زندان‌های سوریه برای پاریس مهم هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 7اسفند 1396، کدخبر:  758069،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
چرا باید اخر عاقبت سوریه اینطوری میشد؟ چی میشه یه همه پرسی انجام بشه تا ببینیم مردم چی میخوان؟
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
بعد این همه سال اینها به این نتیجه رسیدند که سیاست هایشان در سوریه جواب نمیدهد برای همین به دنبال این هستند که دوباره وارد ارتباط با سوری ها شوند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین