پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.

شعارسال: فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد که ترکیه هرگز نمی‌تواند از طریق عملیات نظامی در شمال سوریه امن‌تر شود.

وی در سخنرانی در برابر پارلمان اروپا گفت: حل پرونده سوریه از طریق گشودن جبهه‌های جدید ممکن نیست، امنیت واقعی باید بر حل سیاسی از طریق مذاکرات استوار باشد.

این مسؤول اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: جنگ نباید صلح را دست نیافتنی کند، باید بر مبارزه با گروه‌های تروریستی متمرکز بود که سازمان ملل آنها را مشخص کرده است. ترکیه به عنوان کشوری ضامن برای روند آستانه نقش مهمی را ایفا می‌کند و مسؤولیت خاصی را در این خصوص بر عهده دارد.

موگرینی هشدار داد که عملیات ترکیه در عفرین سوریه می‌تواند راه‌حل سیاسی برای درگیری‌های سوریه را منحرف کند.

وی تاکید کرد: عملیات عفرین پیامدهای سیاسی بر تعادل داخلی در آینده سوریه به مقیاس وسیع و تاثیرات بالقوه بر مذاکرات سیاسی خواهد داشت چرا که تشدید درگیری‌ها می‌تواند فرصت ها برای راه حل سیاسی این بحران را از بین ببرد. همه ما باید از مذاکرات تحت رهبری سازمان ملل در ژنو حمایت کنیم. جنگ سوریه هنوز تمام نشده است. ما عمیقا نسبت به جبهه جنگ جدیدی که در سوریه باز شده نگرانیم. این نگرانی ما ابتدا به خاطر شرایط انسانی است. مردم سوریه دیگر طاقت جبهه جنگ جدید و بحران تازه‌ای ندارند.

وی تاکید کرد که مذاکره با ترکیه امروز مهمتر از هر زمان دیگری است.

موگرینی با اشاره به حملات تروریستس در ترکیه و کودتای نافرجام در این کشور و مشکلات آوارگان و جنگ در همسایگی این کشور گفت: ترکیه با چالش‌های زیادی روبرو است و ما به این موضوع واقفیم.

نیروهای ترکیه از ۲۰ ژانویه عملیات نظامی "شاخه زیتون" را علیه نیروهای مسلح کرد در شهر عفرین واقع در شمال غرب سوریه انجام داده است.

دمشق به شدت این عملیات ترکیه در عفرین را محکوم کرده و مسکو از تمامی طرف‌ها خواسته خویشتنداری کنند و به وحدت و تمامیت اراضی سوریه حترام بگذارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18بهمن1396، کدخبر: 752950: www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
سیاست های اتحادیه اروپا داره از آمریکا جدا میشه مثل اینکه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین