پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
وزارت کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تاکنون 449 نفر به اتهام انتشار تصاویر معارضان کُرد سوری و تبلیغ آنها در رسانه های اجتماعی با هدف اعتراض به عملیات عفرین، توسط ماموران پلیس امنیت دستگیر شدند.

شعارسال: به نقل از وبسایت خبری روزنامه جمهوریت، وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات عفرین موسوم به شاخه زیتون، 449 نفر از شهروندان این کشور که با انتشار تصاویر عناصر عفرین در رسانه های اجتماعی، مخالفت خود را با عملیات شاخه زیتون اعلام کرده بودند، به اتهام تبلیغ گروه های تروریستی دستگیر شدند.

 عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه (30 دی ماه) آغاز شده است؛ بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی ترک مشارکت دارند.

همزمان با آغاز این عملیات، بسیاری از مخالفان این اقدام در داخل ترکیه دست به اعتراض خیابانی و یا انتشار مطالب انتقادی علیه عملیات عفرین زدند و آن را حمله علیه کُردها نامیدند و در مقابل دولت ترکیه نیز به منظور سرکوب اعتراضات، شمار زیادی از افراد از جمله چند روزنامه نگار را دستگیر و تحقیقات قضایی از افراد حقیقی و حقوقی را آغاز کرد.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه اعلام کرده است.

مقامات ترکیه ادعا کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:16 بهمن 96، کد خبر: 82820767،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین