پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از ارسال سلاح توسط آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد سوری، گفت واشنگتن یک ارتش کُردی در مقیاس کوچک در شمال سوریه ایجاد کرده است.

شعار سال: «نعمان کورتلموش» معاون و سخنگوی نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا با تسلیح گروه‌های کُرد شبه‌نظامی در سوریه مشغول ایجاد یک ارتش کُردی در این منطقه است.

کورتلموش با بیان اینکه تدارکات نظامی ترکیه در شمال غربی سوریه، اقداماتی قانونی علیه تهدیدات نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک خلق سوریه (پ.ی.د) است، تهدید کرد کشورش انتقام هر اقدام خصمانه‌ای را می‌گیرد.

وی طی گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» در واکنش به ادعای فرمانده یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی.پ.گ) که گفته بود استقرار نظامیان ترکیه در شمال غرب سوریه «اعلان جنگ» است، تاکید کرد: «این یک اعلان جنگ نیست. ما برای تهدیدات بالقوه آماده می‌شویم. این یک اقدام قانونی است تا بتوانیم از استقلالمان دفاع کنیم. نمی‌توانیم در برابر آنهایی که از عفرین به ما موشک می‌زنند، ساکت باشیم.»

 معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از ادعای آمریکا در خصوص پس‌گرفتن سلاح‌هایی که به کُردها ارسال می‌کند – بعد از پایان نبرد رقه – گفت: «هیچوقت اتفاق مشابهی پیش نیامده که گروهی در خاورمیانه مسلح شود و آنها نیز سلاح‌هایشان را برگردانند.»

کورتلموش تصریح کرد: «آمریکا چیزی بیشتر از یک سازمان تروریستی در آنجا (سوریه) ایجاد کرده است، آنها یک ارتش در مقیاس کوچک ایجاد کرده‌اند.»

سه‌شنبه 19 اردیبهشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارسال تسلیحات به نیروهای کُرد مبارز با داعش در شمال سوریه جهت آغاز عملیات بازپس‌گیری «رقه» را تصویب کرد و روز سه‌شنبه نیز پنتاگون اعلام کرد اولین محموله از تسلیحات شامل سلاح‌های کوچک و خودروهای نظامی به دست کُردها رسیده است.

در حالی که ترکیه مخالف مسلح‌سازی کردها در شمال سوریه بوده و بارها به کاخ سفید در این باره هشدار داده اما واشنگتن همچنان به ارسال تسلیحات و مهمات به شبه‌نظامیان اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) ادامه می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 15 تیر 96، کدمطلب:13960415000516، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین