پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
به دنبال لشگرکشی رئیس جمهور ترکیه به مرزهای سوریه برای حمله به شهر عفرین، مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه شاهد تظاهرات ضد کردها بود.

شعار سال: به دنبال لشگرکشی رئیس جمهور ترکیه به مرزهای سوریه برای حمله به شهر عفرین، مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه شاهد تظاهرات ضد کردها بود.

در همین راستا ساکنان استان حسکه در شمال شرق سوریه و مناطق اطراف آن برای اعلام همبستگی با مردم منطقه عفرین تظاهرات کردند.

منطقه عفرین یکی از سه منطقه شبه خودمختار کردنشین در شمال سوریه محسوب می‌شود.

یکی از تظاهرات کنندگان گفت، کردهای سوریه متحد هستند و برای حمایت از مردم عفرین دست به این تظاهرات زده‌اند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و شعارهایی در حمایت از عفرین سر داده و پرچم‌های کردها را در دست داشتند.

همچنین تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "حملات ترکیه به عفرین را محکوم می‌کنیم".

رئیس جمهوری ترکیه در روزهای اخیر مکررا درباره حمله قریب الوقوع به عفرین هشدار داده است این تحولات پس از آن صورت گرفته که واشنگتن اعلام کرد، به نیروهای سوریه دموکراتیک که ترکیه می‌گوید تحت حمایت نیروهای پ.ک.ک هستند، حمایت می‌کند تا یک نیروی جدید ۳۰ هزار نفری تشکیل دهند.

آنکارا از برپایی دولت خودمختار کرد در مرزهای خود هراسان است و یگان‌های مدافع خلق که همان جناح نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه است را یک سازمان تروریستی می‌داند.

طبق نظر تحلیل‌گران حمله ترکیه به عفرین خطراتی به دنبال دارد، زیرا روسیه که با ترکیه درباره سوریه همکاری می‌کند، و روابط نزدیکی با شبه نظامیان کرد دارد.

همچنین واشنگتن با حمله ترکیه علیه نظامیان کرد که اثبات کرده‌اند در مقابله با داعش بسیار تاثیر گذار بوده‌اند، موافق نیست.

پیشتر فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه هشدار داده بود که در صورت حمله ترکیه به عفرین، نیروی هوایی سوریه آماده سرنگونی جنگنده‌های این کشور است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 29دی96، کدمطلب:۳۳۴۲۶۰۱، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین