پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به مذاکرات تلفنی روز جمعه‌اش با همتای آمریکایی خود این گفت‌وگو را نتیجه‌بخش خواند، چراکه آمریکا تضمین داده دیگر کردهای سوریه را مجهز به سلاح نکند.

شعارسال: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار توئیتی از تماس تلفنی که از سوی دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش در روز جمعه داشت، خبر داد.

اردوغان در این رابطه نوشت: گفت‌وگوی تلفنی نتیجه‌بخش با ترامپ داشتم.

رئیس‌جمهور ترکیه در پی این توئیت عکسی را از زمان انجام این گفت‌وگوی تلفنی در یکی از دفاتر ساختمان ریاست جمهوری منتشر کرد که در آن مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، هاکان فیدان، رئیس دستگاه اطلاعات، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری، حسن دوغان، مدیر دفتر اردوغان و حمدی گلیچ، مشاور وی حضور داشتند.

به گفته برخی منابع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و ترامپ در این تماس تلفنی به بررسی روابط دو کشور، نشست سوچی و تحولات اخیر منطقه پرداختند.

همچنین این دو رئیس‌جمهور تحولات میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

مولود چاووش اوغلو درباره گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ترامپ گفت: ترامپ به اردوغان تضمین‌هایی داده مبنی بر اینکه گروه‌های کرد سوریه را دیگر به سلاح مجهز نخواهد کرد.

ترامپ پیشتر در پی نشست سوچی اعلام کرده بود که درباره شرایط منطقه خاورمیانه به صورت تلفنی با اردوغان گفت‌وگو می‌کند.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ به همتای ترکیه‌ای خود اطلاع داده که درباره حمایت نظامی که برای شرکای‌ آمریکا در سوریه فراهم می‌کند اصلاحات پیچیده‌ای را انجام می‌دهد چراکه عملیات رقه خاتمه یافته و ما در مسیر حرکت به سمت ثبات در جهت تضمین بازنگشتن داعش هستیم.

حمایت آمریکا از یگان‌های مدافع خلق کرد در جنگ علیه داعش یکی از مهمترین اختلافات واشنگتن و آنکاراست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 4 آذر 1396 ، کدخبر: 3960904050 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین