پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‎ای خود مدعی مشارکت واشنگتن در مبارزه با تروریسم شد.

شعارسال:وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیهای خود مدعی مشارکت واشنگتن در مبارزه با تروریسم شد.

به نقل از آناتولی، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که در ترکیه به سر میبرد، در آغاز کنفرانس خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای مدعی شد: آمریکا شانه به شانه ترکیه در برابر تهدیدهای تروریستی می ایستد!

مولود چاووش اوغلو تاکید کرد با وجود برخی تنش ها بین ترکیه و آمریکا، مشارکت و همکاری راهبردی با یکدیگر را حفظ کرده ایم. روابط ما با واشنگتن اخیرا دچار تنش هایی شد. روابط ما از مدتی پیش متشنج شده است اما در خصوص برخی موضوعات به نتیجه رسیدیم.

وی افزود: از واشنگتن خواستیم اقدامات ملموسی در خصوص بحران سوریه انجام دهد. از این پس دیگر به وعده ها اهمیتی نمی دهیم و منتظر اقدامات عملی برای عبور از این مرحله دشوار هستیم.

چاووش‌ اوغلو در ادامه گفت: پیشتر گفته بودم روابط با آمریکا یا بهبود می‌یابد یا قطع می‌شود. شب گذشته به توافقی برای عادی‌سازی روابط رسیدیم.

رکس تیلرسون خاطرنشان کرد: تجهیز تسلیحاتی نیروهای دموکراتیک سوریه تنها برای ماموریت و اهداف مشخصی خواهد بود.

وی با بیان این مطلب افزود: ما برای ایجاد منطقه امن و سوریه ای دموکراتیک و حل بحران این کشور به گونه ای که همه طرف ها در آن راضی باشند، تلاش می کنیم.

تیلرسون گفت: از ترکیه می‌خواهیم که در عملیات عفرین از خود خویشتن‌داری نشان دهد تا تلفات غیرنظامیان کاهش یابد.

به گفته تیلرسون، روابط دوجانبه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و شب گذشته با اردوغان برای تمرکز بر بهبود آن به توافق رسیدیم. وی همچنین گفت: آمریکا بر روی وعدههایی که در خصوص منبج و شمال سوریه به ترکیه داده است، کار میکند.

از سوی دیگر، چاووش اوغلو تاکید کرد لازمه هم‌قدمی با آمریکا که مبتنی بر اعتماد باشد، این است که پیش از همه، ی پ گ از منبج خارج شود.

همچنین در بیانیه پایانی نشست وزاری خارجه ترکیه و آمریکا، طرفین از التزام به حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه سخن می گویند و اینکه در مقابل هرگونه اقدامی که به تغییرات جمعیتی در خاک سوریه منجر شود، ایستادگی خواهند کرد.

گفتنی است چاووش اوغلو در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی از توافق برای تشکیل مکانیسمی در راستای مقابله با تروریسم در شمال سوریه سخن گفته بود.

طبق بیانیه پایانی نشست، این توافق زودتر از اواسط ماه میلادی مارس عملی نخواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 بهمن 96، کدخبر: 4229083، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
اقای تیلرسون هرکسی یکمی از تاریخ رو بخونهمیفهمه که تموم جنایت های مشوری مه شما الان دایه دارش هستید بدتر از هزارتا تروریسمه! احتمال خیلی زیاد میخواید جلوی خودتون بایستید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین