پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
استاندار زنجان با بیان این‌که نرخ رشد جمعیت در کشور همواره دارای فراز و فرودهایی بوده و علل آن نیز مشخص است، گفت: افزایش نرخ رشد جمعیت کشور، نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست.

شعارسال: استاندار زنجان با بیان این‌که نرخ رشد جمعیت در کشور همواره دارای فراز و فرودهایی بوده و علل آن نیز مشخص است، گفت: افزایش نرخ رشد جمعیت کشور، نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست.

«اسدالله درویش‌امیری» در شورای راهبردی جمعیت استان زنجان، با بیان این‌که در هر مرحله زمانی، کشور شاهد کاهش و یا افزایش نرخ جمعیت بوده است، اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه، نمی‌توان زمینه افزایش نرخ رشد جمعیت را فراهم کرد و باید برنامه‌ریزی عملیاتی در این راستا صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که باید زمینه‌های مورد نیاز برای افزایش نرخ جمعیت در کشور فراهم شود، افزود: باید زمینه توسعه اجتماعی، اقتصادی، رفاهی و خدماتی را برای جوانان فراهم کرد؛ چرا که جوانان و نسل امروز برای زندگی خود، محاسباتی دارند و مطابق با آن تصمیم می‌گیرند.

استاندار زنجان، تأمین مسکن و ایجاد اشتغال را برای شکل‌گیری ازدواج و افزایش نرخ رشد جمعیت، موثر دانست و یادآور شد: باید مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تأمین نیاز جوانان فراهم شود، چون به نظر می‌رسد امید به آینده و نگرانی نسبت به این موضوع در میان جوانان افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که معمولاً جوامع متمول، رشد جمعیت پایینی دارند، افزود: نرخ رشد جمعیت در اقشار متوسط و متوسط به پایین، بیشتر بوده و این گروه در شکل‌گیری جمعیت کشور، نقش بیشتر و فعال‌تری ایفا می‌کنند.

درویش‌امیری با بیان این‌که در استان زنجان، متوسط نرخ جمعیت روستایی 10 درصد بیشتر از میانگین کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در مناطق روستایی استان از میانگین کشوری، پایین‌تر بوده و این موضوع باید در دستور بررسی مسئولان قرار گیرد.

استاندار زنجان به اهمیت و نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در خصوص ترویج فرهنگ باروری در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فرهنگ نادرست در برخی خانواده‌ها ایجاد شده که فرزندآوری را باعث به وجود آمدن مشکلات زندگی قلمداد می‌کنند که صدا و سیما باید این باور را ترویج کند که فرزند، یک نعمت بوده و فرزند صالح و خوب، یک ثروت و سرمایه انسانی مهم برای جامعه است.

درویش‌امیری با بیان این‌که در بخش‌هایی از جامعه با کاهش نرخ رشد جمعیت و در بخشی دیگر با بروز برخی مشکلات اجتماعی مواجه هستیم، تاکید کرد: باید نسبت به افزایش نرخ جمعیت و دارا بودن جمعیتی توانمند، موثر و کارآمد که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و به وجود آمدن جامعه ای پویا می‌شود، برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

استاندار زنجان با تأکید بر ایجاد زمینه لازم برای افزایش نرخ رشد معقول جمعیت در کشور، افزود: در یک جامعه توحیدی با فرزندانی صالح و با محوریت خانواده، فرزندان صالحی تربیت می شود و کمترین مشکلات و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی به وجود می‌آید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1396، کدخبر: 96121306594، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
هنوز مردم درگیر نان شب خود هستند چجوری مردم را میخواهید مجبور به فرزند آوری بیشتر کنید در حالی که همه درگیر مشکلات اقتصادی هستند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین