پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
اسفندیاری: سال گذشته به دلیل بی تجربگی برخی مسئولان بیش از 600 تن میوه شب عید مردم خارج از شبکه و در میدان های کازرون و اهواز فروخته شد.

شعارسال: رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد گفت:سال گذشته بیش از 600 تن میوه شب عید در خارج از شبکه فروخته شد این میوه ها حق مردم استان است و نباید خارج از شبکه توزیع شود چرا که سال گذشته به میدان های کازرون و اهواز برده و فروخته شدند.

اسفندیاری عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 12 غرفه را به بازرسی معرفی و جریمه های بسیار سنیگین را متحمل شدند و 7 غرفه با وجود داشتن تخلف اما به دلیل نداشتن پروانه کسب هیچ گونه برخوردی به انها انجام نشد و همه فرم هایی که گزارش شده بود بازگشت دادند که هر کسی به این افراد میوه داده باید پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: در سال های گذشته توزیع میوه در بین غرفه دارن توسط صنعت و معدن و اصناف انجام می شد اما چند سالی است که توسط شرکت تعاونی روستایی انجام می شود که به دلیل بی تجربه بودن مشکلاتی را ایجاد می کند و نمونه آن خارج از شبکه فروختن میوه های شب عید مردم است.

رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد افزود: طبق بررسی هایی که انجام دادم در هیچ یک از استان های کشور چیزی به اسم عرضه میوه توسط غرفه های داربستی وجود نداشت و توسط مغازه داران فروخته می شود تنها در یاسوج اینگونه است و این غرفه ها در ایام عید راه اندازی می شوند که این خود باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ترافیک و سد معبر می شود.

وی ادامه داد: تلاش زیادی کردیم که مسولان را متقاعد کنیم عرضه میوه شب عید توسط مغازه داران با سابقه و دارای پروانه کسب توزیع شود و برای جلوگیری از تخلف از این مغازه داران تعهد می گیریم که تنها این میوه ها را عرضه کند در غیر این صورت سهمیه اش را قطع می کنیم اما مسئولان موافقت نکردند و همچنان می گویند باید توسط غرفه داران عرضه شود.

اسفندیاری عنوان کرد: تعاونی روستایی در این موارد تجربه خوبی ندارد در گذشته صنعت و معدن به اتحادیه میوه فروشان درخواست می زد که مغازه داران با سابقه را برای میوه شب عید معرفی کنیم و بعد توزیع انجام میشد اما اکنون میوه های شب عید بین افرادی که سابقه و پروانه کسب ندارند نیز توزیع می شود که در این موارد وقتی تخلفی هم انجام شود به دلیل نداشتن پروانه کسب نمی توانیم کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 غرفه برای توزیع میوه شب عید مشخص شده بود گفت: نظارت بر قیمت میوه توسط سازمان بازرسی، اتحادیه و گشت های مشترک انجام می شود متخلفان به تعزیرات حکومتی استان معرفی و جریمه می شوند.

اسفندیاری عنوان کرد: اکنون بیش از 350 تن سیب و 350 تن پرتقال برای شب عید مردم ذخیره سازی شده است و سیب دو نوع سرخ و زرد و پرتقال نیز والانسی است که همه آنها از باغداران استان خریداری شده است، وارداتی نیستند و بهترین کیفیت را دارند.

رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد تصریح کرد: میوه شب عید از 25 اسفند ماه توزیع می شود با توجه به اینکه هنوز قیمت آنها مشخص نشده است اما کیفیت و بسته بندی آنها نسبت به سال گذشته بهتر شده است و مردم نیز در صورت داشتن شکایت از گران فروشی با شماره 124 تماس و شکایت خود را مطرح کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: 106311: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
چرا در کاری که هرسال داره به صورت مداوم و تکراری انجام میشه باید ازافراد کم تجربه استفاده کنیم تا باز بیایم و با ازمون و خطا کارو پیش ببر یم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین