پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
روزهای انتهایی سال نزدیک است و مردم برای خرید عیدانه به کوچه ها و خیابان ها آمده اند در این میان بازار داغ بساط گستری شدت گرفته و به نوعی دستفروشی جزئی از زندگی در پایتخت شده است.

شعارسال: روزهای انتهایی سال نزدیک است و مردم برای خرید عیدانه به کوچه ها و خیابان ها آمده اند در این میان بازار داغ بساط گستری شدت گرفته و به نوعی دستفروشی جزئی از زندگی در پایتخت شده است.

در خیابان ولیعصر که قدم می زنیم دستفروشی بخشی از جاذبه های شهر شده است؛ برخی از آنان اجناسی را به فروش می گذارند که برای شهروندان جذابیت بسیاری دارد؛ اما بنا به هزاران دلیل بساط گستری مشکلاتی را در فضای شهری و انضباط آن ایجاد می کند و از آنجایی که آنان در قبال کالایی که ارائه می کنند، پاسخگو نخواهند بود مشکلاتی را بار می آورند. همچنین بیشتر این دستفروشان به ارائه کالاهای قاچاق مبادرت می کنند از این رو تبلیغات بسیاری برای عدم مصرف چنین کالاهایی شده است اما از آنجایی که قیمت آنان بسیار کم است شهروندان علاقه به خرید از دستفروشان دارند. از این سو بساط گستری در پایتخت رونق بسیار زیادی دارد و مدیران شهری راه حل های مختلفی برای انضباط شهری ارائه کرده اند.

یکی از آخرین راه حل هایی که ویترین زیبایی دارد طرح ساماندهی بساط گستری نوروزی منطقه 6 است. شهردار منطقه 6 بنا به گفته بساط گستران چهارراه ولیعصر با قول اینکه این ساماندهی رایگان صورت می گیرد، در ایام انتهای سال اقدام به جمع آوری بساط گستران کرده و به ازای ارائه مکان برای این امر، مبلغی حدود 20 تا 30 هزار تومان در هر روز از بساط گستران اخذ می شود. اما بنا به گفته یکی از این دستفروشان ساماندهی شهرداری منطقه 6 سبب شده بسیاری از مغازه داران در منطقه ای که در دست اوقاف است جمع شوند و دستفروشان در انتهای سال به طور غیر مستقیم جمع آوری شده اند.

حال در این گونه طرح ها این سوال باقی است که آیا شهرداری منطقه 6 از بساط گسترانی که از قشر ضعیف هستند اجاره دریافت می کند؟ و آیا این اجاره در طول سال مساوی مبلغی اجاره یک مغازه نیست؟ اتفاقی که شهرداری منطقه 6 برای بساط گستران در روزهای انتهای سال رقم زده است ناگوار تر از سیلی است که ماموران انضباط شهری به دستفروشان طی سال های گذشته می زدند می باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تیتر شهر، تاریخ انتشار: 14اسفند1396، کدخبر: 64535: www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
این بازارچه های نوروزی به هرحال تنها راه ممکن برای کنترل بازار در مواقع افزایش فشار بر اون است که در چندسال اخیر به خوبی جواب داده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین